به نام خدا

با سلام

بالاخره پس از هفته ها تلاش و پیگیری  توانستیم  به لطف خدا بخشی از کالاهای مورد نیاز را وارد نماییم، با توجه به تغییر شرایط سفارش و ترخیص کالا ، پیچیده و طولانی شدن روال ها ، غیر قابل پیش بینی بودن زمان ترخیص ، تغییرات هفتگی و یا حتی روزانه قوانین، عملا نسبت به گذشته روال تامین کالاهای فروشگاه با تاخیر انجام خواهد شد. به هر حال انتقاد و گلایه کردن از وضعیت موجود در حالی که مدیران محترم غرق در “تدبیر” و تلاش “شبانه روزی” به “امید” حل مشکلات مردم و باز نمودن “قفل های اقتصاد” می باشند، امری بیهوده است لذا به جای اتلاف وقت، یک راست می رویم سراغ اخبار و نکات مهم :

1- صدها قلم از کالاهایی که موجودی آنها تمام شده است تامین شده و در انبار شرکت در حال تفکیک ، شمارش و کد گذاری می باشند.

2- با توجه به نوسانات قیمت ارز و مشکلات عجیب و غریب برای دریافت ارز بانکی، میزان خرید کالا نسبت به گذشته کاهش داشته و فرمول های قیمت گذاری نیز تحت تاثیر هزینه های تهیه کالا به روز آوری خواهند شد، طبق روال گذشته تمام سعیمان بر این است که قیمت ها منصانه باشد و در عین حال کالاها به صورت عادلانه بین همه کاربران توزیع شود.

3- از امروز 6 تیر تا روز جمعه 8 تیر ، جهت به روز آوری همزمان موجودی ها، امکان ثبت سفارش جدید مقدور نمی باشد

4- طبق برنامه ریزی انجام شده ، به منظور اطلاع رسانی و ایجاد شرایط برابر برای همه کاربران جهت سفارش کالاهای مورد نیازشان به امید خدا از روز شنبه 9 تیر، سفارش کلیه کالاهای تامین شده از طریق وبسایت فروشگاه امکان پذیر خواهد بود.

5-از روز شنبه به مدت محدود ( بین 3 تا 5 روز) ، برای هر نفر فقط امکان ثبت یک سفارش در روز وجود خواهد داشت و برای جلوگیری از سفارش مجدد با ایجاد حساب های جدید ، تنها کاربرانی قادر به ثبت سفارش خواهند بود که تا شنبه حداقل یک سفارش ارسال شده در سابقه آنها موجود باشد لذا متاسفانه در طی این مدت کاربران جدید امکان خرید ندارند و فقط کاربران قدیمی می توانند سفارشات خود را ثبت نمایند. البته پس از اتمام این دوره چند روزه ، فروشگاه مطابق قبل در دسترس همه کاربران خواهد بود.

6- محدودیت خرید کالا در طی این مدت بر روی همه کالا ها اعمال خواهد شد به این ترتیب که هر نفر فقط تعداد محدودی از یک کالا را می تواند سفارش دهد ولی در تنوع کالاهای انتخابی هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت.

7- تمامی تغییرات سیستمی خواهد بود و هر سفارش پس از ثبت به سرعت توسط واحد فروش بسته بندی و ارسال خواهد شد و در این خصوص نیازی به تماس با فروشگاه نیست.

8-از روز شنبه  مالیات بر ارزش افزوده به صورت خودکار به کلیه “فاکتور های رسمی” اضافه خواهد شد و کلیه کاربرانی که نیاز به فاکتور رسمی دارند در زمان تسویه حساب، با انتخاب گزینه فاکتور رسمی می توانند فاکتور رسمی با کد اقتصادی دریافت نمایند. چنانچه به فاکتور رسمی نیازی ندارید جای نگرانی نیست و روال مثل قبل می باشد.

9- طبق تصمیمات اخذ شده در حال بررسی ایجاد شرایطی هستیم که سفارش مستقیم همکاران از دفتر چین امکان پذیر شود، طبق بررسی های اولیه ، این روش برای همکاران و کاربرانی که قصد خرید عمده را دارند ممکن است سریعتر و مقرون به صرفه تر باشد، در این خصوص پس از مشخص شدن ساز و کار لازم،  اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

10-باید تاکید کنیم که ما برای همکارانمان اعم از سایر فروشندگان ، سایت های رقیب ، مغازه داران و… نیز ارزش قایلیم و به هیچ عنوان به دنبال حذف آنها نیستیم به زودی طرح های ما برای خریداران عمده نیز اعلام خواهد شد بلکه با اجرای موفق آنها همه نفس راحتی بکشند، ان شا الله.

11- با اینکه هیچ شکی نداریم  که به امید خدا در نهایت مشکلات حل خواهد شد اما بعید است در مدت زمان کوتاه، گشایشی حاصل شود ، لذا در حال آماده کردن خودمان برای دوره ای از “سختی مضاعف” هستیم و به هیچ عنوان قصد انصراف از ادامه راه و یا اهدافمان را نداریم ولی طبق تصمیمات اخذ شده ،  ان شا الله سرمایه گذاری بر روی طرح هایی که امکان کسب در آمد ارزی را برای گروه فراهم نماید مد نظر می باشد و مقدمات آن نیز فراهم شده است و چنانچه موفقیتی کسب شود قطعا تجربیات حاصله نیز جهت اطلاع علاقه مندان به اشتراک گذاشته خواهد شد.

 

[این مطلب به تدریج به روز رسانی خواهد شد]

با تشکر

 

65 نظر برای “تامین موجودی کالاها”

  1. بهترین راه کار این است که تدابیری لحاظ شود که همکار یا بهتر است بگم سایت های رقیب کل موجودی اجناس را یکجا خرید نکنند و گران تر در سایت خود بفروشند.

      1. الان که افتاب رایانه هم قیمتشو گرونتر از همون سایتا کرده
        گویا دلار 4200 گرفته و با دلار 8000 حساب کرده

        1. از قرار معلوم اطلاعات شما از ما بیشتر است !!!!!
          نگران نباشید! اگر توانستیم در نهایت دلار 4250 تومانی را بگیرم به شما هم خبر می دهیم ، در ضمن مبنای قیمت گذاری یوان 950 تومانی بوده است !

        2. البته شعار ها و وعده های شما در راستای پیشبرد اهداف و بالا بردن فروشتان است که طبیعی هم هست.
          اما متاسفانه باید عرض کنم مدتیه خیلی ….
          خب بر همه عیان است که دلار 4200 تومانی گرفتید.
          مشکلات رو هم بهانه و دست آویزی کردید برای گران کردن یکباره کالا ها
          ماژول قطب نما ( مگنومتر ) سه محوره MAG3110 را 9.80 یوان خریداری کردید که میشه (هر یوان 617 تومان با ارز تخصیص یافته دولتی که گرفتید )617*9.8 میشه 6046 تومان و الان زدید 15570 تومان !(دقیقا مبنای یوان آزاد 1300 تومانی و سودش)
          اخرشم میکنید تو بوق که ما دممون گرمه.که البته یه جورایی گرمه ولی داغه مثل دم سوران تابالوگا اژدهای سبز ! نه مدلی که میگید
          رفتارتون هم که متاسفانه با مشتری زشت و با پرسنل مصداق برده داریه به اندازه ای که وقتی تماس میگیریم واعتراض میکنیم خود کارمندانتون هم دلشون خونه ازتون به حدی که درد دلشون میزنه بیرون برا ما
          خلاصه اینکه عصر دم غروبتون بخیر آفتابی ها

          1. سلام
            بهتر بود با نام و مشخصات واقعی اظهار نظر می نمودید تا باور کنیم که قصدتان خیر بوده است، به هر حال با همان “نام و نشان های” جعلی و کامنت های متعدد، باز هم به نظر شما احترام میذاریم 🙂

          2. با سلام
            من یه خریدارم که خیلی از آفتاب رایانه خرید نداشتم, ولی از خیلی فروشگاه های ایران خرید داشتم.
            آقا رضا: این را نمیشه گفت آفتاب رایانه و همکارانشون دلار 4200 و خرید کردن و حال با قیمت دلار چند برابر, قیمت گذاری کرده اند. چون شما هیچ دلیل درستی برای صحت این حرف نمی توانید داشته باشید. این خوبست که دقت داشته اید, اما این دقت را برای اعتراض به کسی یا کسانی که در روز روشن دلار و یوان و چند برابر کرده اند خرج کنید!

            از طرفی یادتان بیاید که در یک ماه گذشته, یعنی قبل از ورود کالاهای جدید از اون ور آب, تمامی فروشگاه های ایران جنس هایی با قیمت همان یوان 630 تومان داشتند(از اینجا می گم که چون واردات بسته بود)! اما چند تا از آن فروشگاه ها قیمت اجناس و گرون نکردن؟ بشمارید؟ من 20 فروردین می خواستم خرید کنم اما 90 درصد آن فروشگاه ها جنساشون و گرون قیمت دادن.! در این میان یکی از اون فروشگاه ها که قیمت قبل را می داد همین آفتاب رایانه بود. حتی در 25 اردیبهشت. خداقوتشان دهد.

            دوست گرامی حواست باشد: در حقیقت ناسزا را آنهایی می زنند که برای سود خود و نگه داشتن صندلی و جایگاه خود ببهانه سال جدید مردم را گرفتار کردند.به چه دلیل یوان 630 تومانی قبل عید باید در 15 عید 1150 تومان شود؟؟؟
            اگر می خواهید اعتراض کنید اعتراض سازنده داشته باشید نه ویران کننده!(این حرف برای کسی است که خود از عموم مردم باشد, نه از سودبران این هرج و مرج.)

  2. سلام
    نه به اون اول متن که کلی امید دادید و من کلی ذوق کردم که یعنی میشه من هر وقت اومدم واسه خرید کالایی و نزنه نا موجوده
    از طرفی مورد 5 کلا زد تخریب کرد و نا امید که یعنی مگه از این بد تر هم مگه میشه
    ولی امید دارم مشکلات شما و مشکلات عمده ی مردم و کشور که چند سال اخیر مخصوصا این دو سال با هاش مواجه هستیم به زودی و به لطف خدا رفع بشه و مردم ایران یه زندگی نرمال و معمولی رو تجربه کنن.
    در کل دمتون گرم ممنون

  3. سلام
    بنده هفته پیش در تهران بودم و متوجه پدیده ای نا خوشایند شدم
    مغازه داران اقدام به خرید کالاهای خاصی از آفتاب میکنند و با حد اقل 4 برابر قیمت به فروش میرسانند
    از مدیریت آفتاب رایانه خواهش میکنم در خصوص کالا در تعداد بالا به برخی کاربران دقت نظر داشته باشند چرا که به نوعی بازار سیاه بوجود آمده است که مثلا درایور استپ موتور 6600 را با 38 هزار تومن خریداری میکنند به تعداد بالا و با قیمتی نزدیک به 100 هزار تومان میفروشند.
    لطفا در این خصوص نیز اقدامی کنید

    1. سلام فکر نمیکنم همچین چیزی باشه دوست عزیز من خودم از درایور استپ موتور آفتاب رایانه گرفتم از بیرون هم درایور 6600 رو گرفتم تفاوت های زیادی داشتن قیمتشون هم تفاوت داشت. درکل بعضی کالاهای آفتاب رایانه با این که قیمت مناسبی دارند اما با نمونه اصلی تفاوت های زیادی دارند من این قضیه سر فلایت کنترل ربات پرنده هم سرم اومد و با این که قیمت نصف قیمت بیرون بود اما فلایت تقلبی بود و اصلا درست کار نمیکرد.

    2. بله دقیقا موافقم حق با شماست لطفا افتاب رایانه پیگیر باشن خدا برای اینطور افرادی نسازه

    3. با سلام
      من هم با صحبت این دوستمون کاملا موافقم
      اگر دوستان ودست اندرکاران عزیز آفتاب تدبیری اتخاذ کنند که کالاها رو به صورت محدود به فروش برسانند.
      تا این کالاها به دست مصرف کننده واقعی برسه نه به فروشگاههایی که بعضی از اونا اصلا انصاف در وجودشون نیست.
      باز هم از زحمات شما عزیزان کمال تشکر وقدردانی را دارم.
      به امید موفقیت وسربلندی بیشتر شما.

  4. باسلام
    من یک خرده فروش در یکی از شهرستان های همجوار بایتخت هستم .
    تامین قطعات همان جور که سود قطعات در بشت برده انجام و مخفی میماند باید همان گونه باشد.
    یک موقعی به راحتی وارد میکردید یک زمانی هم اوضاع بهم ریخته شده.
    این روز ها همه بر سر قیمت رقابت میکنن نه کیفیت و خدمات!به نظرم قیمت باید مشخص و تفاقی در بین همکارانتان باشد . به این صورت که اگر یک مقاومت در فلان سایت 50 تومن هست در فلان سایت هم 50 تومان باشه . این رویه باعث میشود که رقابت بر سر کیفیت و خدمات باشد تا قیمت!
    مطمعن باشید دست بالای دست بسیاراست و بعدا هم خدایی نکرده شما هم گریبان آن میشوید.
    یک انتقاد دارم.
    من یک بار از شما یک شیربرقی گرفتم اما وقتی دست من رسید کل شیربرقی از هم باشیده در کارتنش بود که یک صبح تا ظهر وقت گذاشتم تا جمعش کردم.

    شاید این موضوع در اینجا درست نباشه عنوان بشه.
    اما
    برای امثال من فروشنده چه تدبیری می اندیشید که با توجه به خرید و تامین موجودی مورد مصرفی فروشگاهم از شخص شما بایین تر از قیمت خورده در سایت بتوانم هم قیمت و یا نزدیک به قیمت شما بفروشم ؟

    ممنون میشم باسخ گوی بنده باشید.
    آرزوی موفقیت روزافزون شما شیرازی های خون گرم.

    1. متاسفانه شما فقط منافع خودتان را میبینید. آفتاب رایانه تا جایی که بنده میدونم بر مبنای یک فرمول مشخص و میزان سود معین بر اساس کلیه هزینه های تمام شده قیمت نهایی رو تعیین میکنه. حالا شما میفرمایید که برای اینکه فروشگاه شما هم بتونه سود بکنه باید قیمت رو مانند سایر سایت ها بالاتر بزنه. یعنی بالاتر بودن قیمت دیگران که یا به دلیل سو مدیریت در نحوه تامین کالا و یا به دلیل افزون طلبی آنها در سودشون هست رو بهاش از جیب تولید کننده و دانشجو پرداخت بشه. بزرگوار شما باید یه بازنگری در کسب و کار خودتون بکنید نه اینکه فروشگاه ها بیان قسمت هماهنگ بدن تا بر سر میفیت رقابت کنند؟ واقعا متوجه فرآیندهای این بازار نیستید تا خارج بودید و تاره تشریف آوردید نمیدونید اینجا چه خبره و این قبیل اتحادها و تبانی ها آخرش جز ضرر مصرف کننده که جنس بی کیفیت و گرون باید بخره نیست…

  5. سلام با عرض خسته نباشید به تمام کارکنان سایت آفتاب رایانه و آرزوی سلامتی و موفقيت. از اینکه با تلاش فراوان توانستید کالاهای ناموجود را موجود کنید سپاس گذاریم واميد داریم بزودی تمام مشکلات حل شود . خواهشمندم که کالاهای موجود را با تعداد زیاد بفروش نرسانید چون کسانی که با تعداد بالا خریداری می کنند دلال هایی هستند که وسیله را با قیمت چند برابر بفروش می رسانند. وبا اینکار کسانی که قصد خرید قطعاتی را دارند که در شهر خود وجود ندارد یا با قیمت بسیار بالا به فروش میرسد دچار مشکل می شوند. و امیدوارم که به نظرات کاربران توجه و رسیدگی شود. با تشکر

  6. مرسی از شفاف سازی روال کاریتون. به شخصه از سایت های قطعات الکترونیک زیادی خرید اینترنتی کردم اما سایت شما از نظر پرستیژ کاری یه سرو گردن از همه سایتا بالاتره مشخص هست که مدیریت سایت اشخاص تحصیل کرده در زمینه کاری خودشون هستند چون قطعات وارد شده کاملا حرفه ای هستند به شخصه خیلی از ایده هایی که به ذهنم میرسه چاره ش رو توی سایت شما پیدا میکنم. ان شالله مشکلات شما و کل مملکت بزودی حداقل تعیین تکلیف بشه و همه از این بلاتکلیفی در بیایم. خیلی فشار روی همه زیاد شده…

  7. سلام
    اگر ممکنه برای کالا ها در خرید تعداد زیاد محدودیت بزارید که سایتتون بیشتر مصرف کننده ای باشه
    بهتره

    در عوض شرایطی رو مهیا کنید که کسانی که قصد خرید عمده دارند از این طریق اقدام کنند.
    تشکر از عوامل آفتاب رایانه

  8. سلام
    و یه پیشنهاد دیگه

    اگه ممکنه یه نفر رو استخدام کنید. که قطعاتی از سایت رو که نیاز به فوت پرینت داره رو براش فوت پرینت دقیق طراحی کنه و مثلا در کنار سبد خرید هر محصول لینک دریافت فوت پرینتش رو هم بزارید ، میتونید یه قیمت حداقلی هم براش در نظر بگیرید
    که هم یه منبع درامد خوبی برای سایت میتونه باشه و یه نواوری خوبیه برا سایت و هم کار خریداران را راحت کردید و رضایتشان را جلب

    فقط همون فرد مسئولیت نظارت بر تغییر مشخصات کالا را هم داشته باشه که هر وقت مثلا موجودی کالا تموم شد و کالا دوباره موجود شد چک کنه که فوت پرینت تغییر نکرده باشه.
    فکر

  9. لطفا کالاهای وارد شده رو به یکباره به سایت اضافه نکنین . مثلا اگر از چیزی 100 عدد وارد شده ، اونها رو در بازه های زمانی مثلا هر 4~5 روز یکبار ، 10 تا 10 تا اضافه کنین تا برخی افراد نتونن موجودی روبه یکباره خالی کنند

  10. با سلام
    بنظر بنده همین کار آفتاب رایانه خواسته ویاناخواسته باعث ایجاد تنش و جو ناآرام در بازار خواهد شد.
    چه دلیلی دارد که یک فروشگاه نزدیک شدن به اتمام موجودی خود را در بوق وکرنا کند ؟
    و مجددا چه دلیلی دارد که از یک هفته قبل از موجود شدن کالا ها ، اعلام آباده باش کند؟

    هم اتمام موجودی در سایت آفتاب رایانه مشخص است و هم روند موجود شدن مشخص است ، و قبلا هم روال کار بهمین صورت بوده است .
    متوجه این تبلیغات اضافه نیستیم؟؟
    از اوضاع کشور و قوانین . کاغذبازیهای دست وپاگیر نیز همه اطلاع داریم.

    امیدوارم که مدیریت محترم آفتاب رایانه رسیدگی بیشتری نمایند.

    1. سلام
      اگر وبلاگ ساده آفتاب رایانه را بوق و کرنا می دانید حرفی نیست! تبلیغی هم در کار نیست! اگر شما بیش از 500 بار در عرض چند هفته برای ترخیص 50-60 تا کارتن با بانک مرکزی، گمرک، بانک سامان، صنعت و معدن و… تماس می گرفتید قطعا عصبانیت و پرخاشگری “تعدیل شده” در متن را درک می کردید!
      به هر حال سعی ما بر این است صادقانه شرایط را برای کاربران توضیح دهیم. با توجه به کمبود جنس در بازار قطعا به سرعت موجودی برخی از کالاها به پایان خواهد رسید و لذا به جای روال عادی تصمیم گرفتیم به صورت عمومی اعلام نماییم تا همه کاربران بتوانند در صورت نیاز پس از به روز رسانی سایت نسبت به تامین کالای مورد نظرشان اقدام کنند.
      از توجه شما ممنونم.

  11. سلام
    من هم کاملا نظر اقا ایمان را دارم. اسم این کار ماهی گرفتن از اب گلالود است . ولع خرید را به کاربر منتقل میکنید کمی صبر میکنید و با اعلام اماده باش برای خرید یک پارت جنس را در یک زمان کوتاه به بازار تزریق میکنید و به اسم شفاف سازی و دل سوزی سود کلانی به جیب میزنید. دوستان تا بتوانند ولع خریدتان را تحریک کنند رور از روز بدتر خواهد بود. کالا ها اگر ترخیص شده است پس با دلار دولتی و از طریق بانک بوده است. چون کسی با دلار ازاد خرید کرده باشه هم مرتکب جرم شده و هم نمیتونه جنس رو ترخیص کنه . حالا منتطریم ببینیم فرمول براورد قیمت افتاب چقدر با قیمت دلار روز نزدیک است. در اخر اگر واقعا شما دل سوز هستید اجناس را به دست مصرف کننده برسانید نه سایت های دیگر مثل روبو مارکت و… که با چند برابر قیمت شما محصول را بفروشند. طرف میاد کل جنس رو میخره تا هم مشتری رو به فروشگاه خودش بکشاند و هم از اون کالا دوباره سود کنه. جلو گیری از این کار برای افتاب که این مشتریان را کاملا میشناسد سخت نیست و اگر بخواهد میتواند انجام دهد.

    1. سلام،
      دوست عزیز چنانچه قصد انجام این کار را داشتیم کافی بود به جای اطلاع رسانی عمومی ، مخفیانه به خریدارن عمده اعلام نماییم که حتی بدون اینکه زحمت ورود کالا به سایت را به خودمان بدهیم نسبت به فروش آن اقدام نماییم ، در مورد ارز دولتی هم با اینکه مجوزات لازم اخذ شده است، تا این لحظه هیج رقمی به حساب های ارزی فروشندگانی که برای ما کالا را ارسال می کنند واریز نشده است و صرفا با همان مجوزات ، پیگیری های فراوان و شکایت به نهادهای مختلف توانسته ایم همین مقدار کالا را ترخیص نماییم.
      حتی اگر دلار 4200 تومانی هم گرفته بودیم با توجه به کارمزد “5.5” درصدی بانک و سایر هزینه های مستقیم و غیر مستقیم ، فرمول های قیمت گزاری را نمی توانستیم مثل قبل تنظیم نماییم. در ضمن برای عدم فروش یکجای کالا به خریداران عمده نیز چندین راه حل در نظر گرفته شده است که به زودی اعلام می شود. صبور باشید و زود قضاوت نکنید 🙂

    2. متاسفانه یک سری فروشگاه های دیگه(سودجو و مفت خور) مدت زمانی هست مشغول به این کار هستند. این همه هزینه ها و زحمات و اعصاب خورد کنیه ثبت سفارش و چک و چونه زدن با تامین کننده های مختلف و انتقال و ترخیص رو آفتاب رایانه متحمل میشه بعد این قبیل افراد با خرید موجودی و فروش کالاها با قیمت بالاتر به نسبت زحمتی که نکشیدن برای رسیدن جنس تا اینجا قاعدتا بیش از خود آفتاب سود میکنند. علاوه بر مصرف کننده های واقعی خود آفتاب رایانه هم به نوعی موردهویت سو استفاده این فروشگاه ها داره قرار میگیره.

      1. کاربر با نا مهدی – مثل اینکه شما کمترین اطلاعاتی از تجارت و فروش و … و مباحث مرتبط با اون ندارید که اینطور حرف میزنید . تا بوده همین بوده همه جای دنیا شرکت های تولید کننده و وارد کننده هر محصولی تولید میکنند یا وارد میکنند هم فروش مستقیم دارن هم فروش عمده کسی که عمده میخره محصولی رو کار خلافی انجام نمیده بلکه بیشتر کمک رو همون فرد دارن به شرکت میکنن و نصف بیشتر درآمد شرکت از اون افراد تامین میشه چرا که در مدت زمان کمتری حجم زیادی نقدینگی به سمت شرکت سرازیر میشه که در خریدهای خرده اینچنین نیست پس اینکه اون شخص به قول شما دلال یا هرچی سود میکنه اونم سود سرمایه ش و ریسک کارش رو میبره . من خودم 15سال فروشندگی کردم و 5 سالم تخصصی تو سطح فروش اینترنتی فعالم و به جرات میگم فروش خصوصا قطعات و تجهیزات الکترونیک اصلا کار آسانی نیست و ضرر زیان زیادی هم داره پس مطمئن باش آفتاب رایانه یا هر شرکت دیگری هیچوقت از خریداران عمده خودش دست نمیکشه چرا که منبع درآمد اصلی شرکت اونها هستن و به گردش مالی شرکت خیلی هم کمک میکنند .

  12. متشکر بابت جواب خوب و شفافتون ولی بهتر نیست به جای تزریق کالا که به این سختی و فلاکت وارد کردید شما هم به صف اعتصاب مدنی بپیوندید؟ وقتی نصف بیشتر مردم ایران در این روزها نمیتوانند درامدی کسب کنند درست نیست عده ای سود کل به جیب بزنند. فقط با اتحاد است که میتوان خودمان را ازین نگی و خاری بیرون بکشیم. بیاید حق داشتن کوچکترین حقوق شهروندی خود را گدایی نکنیم

  13. این عزیزی که با نام امید پیام اخیر رو گذاشتن منظورشون چیه؟ اونی که این وسط سود کلان به جیب میزنه این خریدارای جزئی آفتاب رایانه هستند یا خود آفتاب رایانه یا کی؟ کار یه ملت هیمجوری لنگ هست حالا بیاییم اوضاع رو از اینی که هست خرابتر کنیم و صدها گار کوچک هم اینجوری معطل و آواره و ناکام بمونه که کی و گجوری به خودش بیاد؟ آفتاب نفروشه و ضرر کنه بقیه هم نتوننند اقلامشون رو تامین کنند و ضرر کنند به خاطر چی؟…

  14. سلام خدا قوت

    آقایون آفتاب رایانه دمتون گرم، دوستان باید انصاف رو رعایت کنند، ما مشتریان این سایت نه مصرف کننده اجناس معمولی مثل یخچال و تلویزیون هستیم و نه دلال، ما کار علمی میکنیم و آفتاب هم زمینه رو فراهم میکنه که ما بتونیم، کار علمی در هیچ برهه ی بحرانی از تاریخ متوقف نشده مگر با مرگ، دوستانی که این متن رو مطالعه میکنید توجه کنید جایگاه خودتون رو بدونید ما افرادی هستیم که آورده ی علمی داریم در کشور، با تلاشمون در کنار هم باشیم، ادامه بدیم با تمام سختی ها، یا حرفه ای باشید یا کار علمی و تحقیقاتی رو ببوسید بگذارید کنار

  15. سلام
    آفتاب رایانه باور کنید از بی قطعه ای مردیم من جز شما از جایی خرید نمیکنم. تو این مدت که دیدم همه قطعات موجودی صفر دارن ترسیدم نکنه یار همیشگی از بازار رفته باشه. برگشت مجدد شما رو تبریک میگم و امیدوارم همیشه پایدار باشید و ما هم همچنان دوستانه در کنار شما خواهیم ماند.

  16. با سلام خدمت مدیریت محترم شرکت آفتاب رایانه و همکاران سخت کوش و وظیفه شناس شما.ضمن تشکر از تلاشهای تیم محبوب آفتاب رایانه بنده چند پیشنهاد خدمت شما دارم:
    1-جهت جلوگیری از خالی شدن موجودی انبار توسط دلال ها و مغازه دارها بهتر است محدودیت خرید بر اساس مبلغ نهایی فاکتور باشد.به عنوان مثال 2000000 تومان
    2-جهت تامین اقلام بالاتر از مبلغ محدودیت یک گزینه پیش خرید در سایت در کنار هریک از اقلام فعال نمایید و با دریافت 75% مبلغ کل سفارش اقدام به ثبت سفارش خارج از موجودی انبار داشته باشید و در زمان تحویل اقلام الباقی مبلغ را محاسبه کرده و به مشتری اعلام کنید .
    3- محدود کردن ساخت اکانت باعث ریزش کاربران خواهد شد و این کار در نهایت به نفع همین دلال ها و مغازه دارها است و بهتر است جهت بازاریابی بهتر از سیستم بازاریابی شبکه ایی با اضافه کردن امکانات لازم به سایت دلال ها و مغازه دارها را از دور خارج کنید.
    با این سیاست فروش که در پیش گرفتید باعث ریزش مشتری های ثابت خود خواهید شد و در بلند مدت برای شرکت ضرر و زیان خواهد داشت.

    1. با سلام
      دوست عزیز گویا شما متن را با دقت مطالعه نفرموده اید ، تمامی محدودیت ها به صورت “استثنایی” و در یک دوره کوتاه “چند روزه” اعمال خواهد شد تا همه کاربران بتوانند سفارش های خود را ثبت نمایند.
      در ضمن ما برای همکارانمان اعم از سایر فروشندگان ، سایت های رقیب و مغازه داران نیز ارزش قایلیم و به هیچ عنوان به دنبال حذف آنها نیستیم به زودی طرح های ما برای خریداران عمده نیز اعلام خواهد شد بلکه با اجرای موفق آنها همه نفس راحتی بکشند، ان شا الله
      به هر حال از پیشنهادهای شما ممنونیم ، قطعا بررسی خواهند شد

      1. بنده متن را چندبار مطالعه کردم و ایجاد این محدودیت کمی عجولانه است . بهتر بود قبل از اجرای این محدودیت اطلاعیه داده می شد تا مشتری ها و کسانی که برای خرید از سایت برنامه ریزی کرده بودند به مشکل نخورند. در واقع فروشنده ها و مغازه دارها رقیبان اصلی شما هستند و برای اینکه سرمایه گذاری شما در این مسیر بازدهی داشته باشد باید سیاست ها را بر حذف این دلال ها بگذارید .زیرا رسالت اصلی تجارت اینترنتی رساندن کالا با قیمت مناسب و بدون واسطه به دست مصرف کنند است و در صورتی که سیاستهای شما تقویت کننده دلال ها باشد سرمایه گذاری شما در بلند مدت با شکست مواجه خواهد شد.

    1. اگر خودتون از خودتون تعریف کنید و حرف از صبر و تحمل دشواری و سختی و راحتی بزنید.
      بزک نمیر بهار میاد

      نون بازو بخور نه زبانگردانی
      با سپاس از افتابرایانه
      لطفا با قدرت به کارتون ادامه بدید
      ما کارتون دوست داریم.
      فقط….
      هیچی ولش کن حالا یه چی مینویسم بجای درج کالا ها مدیر وبلاگ میخواد یه ساعت هم رو نوشته من هنگ کنه.همینجوری Delay دارین.
      دستتون درد نکنه
      ممنون سلامت باشید

  17. با سلام
    بیش از دو ماه است که سبد خرید بنده به خاطر عدم موجودی چهار قلم کالا باز مانده است. مثل رادیاتور آلومینیومی ۱۲۰ × ۱۲۰ و پمپ ۱۲ ولت با پرتاب ۵ متر و دو عدد برد تغییر دور موتورpwm ( و از هر کدام دو عدد )
    امروز که موجودی کالا ها تکمیل و خواستم وجه سبد را پرداخت کنم می بینم که پیام می دهد که ثبت سفارش جدید نمی پذیرد.
    اگر مسئولین آن فروشگاه محترم به سبد خرید مشتریان دسترسی داسته باشند می بینند که در خواست دو ماهه ثبت سفارش جدید نبوده و نباید با مشتریان قدیم خود که بر حسب نیاز هم خرید می کنند و مصرف کننده واقعی هستند ، اینگونه برخورد شود.

    1. با سلام
      از مشکل پیش آمده عذر خواهی می کنیم، ربطی به درخواست قدیم و جدید ندارد، فکر می کنم شما درست متوجه نشدید، تا روز شنبه هیچ کس امکان خرید ندارد پس نگران نباشید، به امید خدا شما می توانید شنبه صبح خرید خود را تکمیل فرمایید، چنانچه این محدودیت وجود نداشت ممکن بود همان چند کالا هم در بدو اضافه شدن توسط یک نفر خرید می شد و شما مجبور بودید به جای چند روز ، مجددا چند هفته یا چند ماه صبر کنید. از درک و صبوری شما متشکریم.

      1. با سلام و تشکر
        امید است همانگونه که می فرمائید بشود.
        چون تعدادی که در سایت موجود می کنید نسبت به تقاضا بسیار محدود و خیلی کالاها در همان ساعت اولیه صفر می شود.

  18. با سلام
    محدودیت فوق ، پروژه های ما رو کلا به فنا داد. با این شرایط دیگه نه میتونیم زمان دقیق به مشتری بدیم و نه اصلا میتونیم تعداد مورد نیاز رو تامین کنیم . با این تفاسیر مجبوریم قطعه رو به هر قیمتی هست از هر جا تونستیم تامین کنیم .
    امید وارم هر چه زودتر این مشکل برطرف بشه.

  19. با سلام
    من هم جزو یکی از خریداران عمده و همکاران آفتاب رایانه هستم. بعضی دوستان کمی بی انصافی می کنند در مورد ما خریداران عمده صحبت می کنند( همه مثل هم نیستند).
    در نظر داشته باشید یک خرده فروش علاوه بر 15 درصد سود خالص(هزینه اجاره انبار + هزینه پستی + هزینه سایت + هزینه آب و برق و تلفن + حقوق کارگر و …) را دارد. بارها پیش آمده خریدی از آفتاب رایانه داشته ام و بعد از کمتر از یک هفته آفتاب قیمت را حدود 40 درصد ارزان تر کرده و باعث شده محصول روی دست ما بماند و مجبور شویم محصول را با ضرر بفروش برسانیم. (یکی از ضعف های آفتاب رایانه برای مشتری های عمده عدم تثبیت قیمت در دراز مدت است)

    خریداران عمده باعث می شوند در هر شهری شعبه ای از آفتاب رایانه بوجود بیاید اگر میزان درصد توافقی با وارد کننده رعایت گردد مسلما اختلاف قیمت نباید بیشتر از 10 درصد شود.
    چند سال پیش وقتی با جناب آقای نجفی (در خرمشهر) در مورد بخشی مجزا برای خریداران عمده از چین صحبت می کردم، یا خیلی حواسشون به بنده نبود یا اینکه واقعا فرصت نکردند. چون همچین روزی را می دیدم.

    انشالله با خلاقیت های آقای نجفی مسلما این مشکل هم حل می شود. ایشان فردی بسیار باهوش و آینده بین هستند.

  20. با سلام
    واقعا حرکت شما در مورد خریدار جدید و قدیم یک حرکت غیر حرفه ای و توهین آمیز به مشتری بود. بعد از این همه انتظار ۱۰ عدد موجود کردید بعد هم می گید فقط به مشتریان قدیمی. واقعا جای تاسف داره این حرکت شما. لااقل می گفتید که این کالا رو به همه کس نمیفروشید تا آدم تکلیف خودش رو بدونه.

    1. با سلام
      برای جلوگیری از ایجاد حساب های متعدد برای دور زدن محدودیت ها ، چاره ای جز این نبود، صمیمانه از شما عذر خواهی می کنیم. از روز سه شنبه همه چیز عادی خواهد شد ، ان شا الله

  21. اگر کسی بخواهد محدودیت‌ها رو دور بزنه خیلی راحت می تونه کافی بود با چند تا حساب و آدرسها و شماره های مختلف ثبت سفارش می کرد شما از کجا می فهمیدید این یک نفره؟؟؟ عادی شدن روال سایت به گذشته آیا موجودی کارت mach3 هم تامین میشه؟؟؟؟

    1. “اگر کسی بخواهد محدودیت‌ها رو دور بزنه خیلی راحت می تونه کافی بود با چند تا حساب و آدرسها و شماره های مختلف ثبت سفارش می کرد شما از کجا می فهمیدید این یک نفره؟؟؟” اگر اکانت جدیدی ایجاد بشه امکان باز هم امکان خرید نداره ، حالا فرقی نمی کنه به چه آدرسی، تا قبل از این محدودیت ها هم کسی خبر نداشت قراره چه اتفاقی بیافته 🙂
      سعی می کنیم در اولین فرصت موجودش کنیم ، نگران نباشید

  22. من عذر می خوام اولین فرصت یعنی چند ماه؟؟؟ فکر کنم با توجه به شرایط موجود یکسالی باید منتظر باشیم این سری که سه چهار ماه شد

  23. مردم اب ندارن اینجوری و با این ولع حرف نمیزنن. کسی ندونه فکر میکنه قرص و داروای های کم یاب میاره . چهارتا موتور و پیچ و سنسور که قعطی نیامده. همش تو بازار هست با کیفت و جنس بهتر. قیمت ها اختلافی با بازار نداره .بفرماید خرید کنید همش برا خودت. ببینیم چی میخواین بسازین که فروش داشته باشه با این قیمت.وقتی مردم نه پول دارن و دلخوشی به اینده که خرید نمیکنند. ترجیح میدن همون پولو نگه دارن تا در یک ماه دیگه از گشنگی نمیرند.
    موتور 13 کیلو رو زدن 184 با این که من 3 شنبه 22 کیلوش رو خریدم 200 تومان از بازار.

  24. با سلام
    خواستم از شما تشکر کنم خیلی ممنون که تو این بازار آشفته به داد ما رسیدید واین طرح تعداد محدود برای خرید هم عالی بود

  25. چه خبره اینجا….
    عجب نظرات داغی…
    اولا از آفتاب رایانه بواسطه این تدبیرش تشکر می کنم که اینبار نگذاشت همکاراش بیان و اجناسو چپو کنن.
    تا ببینیم دفعه بعد چکار می کنه و تدبیرش چیه.

    دوستان و عزیزان بگذارید یک واقعیت رو بگم که تقریبا هممون اونو فراموش می کنیم.
    قدیمیا می گفتن :از هر دست بدی از همون دست پس میگیری.
    شما عزیزانی که اینجا هستید همتون به نوعی می خواهید یک پروژه رو که تو ذهن یا درساتون شبیه سازی کردید بطور عملی پیاده سازی کنید. درسته؟
    حالا بیایید کمی از قدرت شبیه سازی رو بیاریم تو این اوضاع قیمت گذاری.
    وقتی من جنسی رو با یوان 650 خریدم و وقتی خواستم بفروشم اونو با یوان 950 حساب کردم چی میشه؟
    کار من باعث میشه قدرت خریدمو حفظ کنم.
    همین…
    اما اگر کمی کارها و تعاملات رو شبیه سازی کنم می تونم درک کنم که با اینکار دارم به افزایش نرخ تورم کمک می کنم.
    کافیه فقط تا جلوی دماغمونو ببینیم.
    اما نمی بینیم.
    همه میگن اگه ما به قیمت خرید قبلی بفروشیم پی از کجا بیاریم و دوباره بخریم؟
    پاسخ خیلی ساده است: 1 – از همون جایی که سرمایه اولیه کارتو و خرید اجناستو جور کردی 2 – تو باید نرخ تورم رو در طول سال به عنوان بخشی از هزینه تمام شده خرید اجناست حساب کنی و نه اینکه گوش یک نفرو ببری.

    دیدید چقدر ساده است…
    اما ما حتی جلوی دماغمون رو هم نمی بینیم.
    متوجه نیستیم که گرون فروختن باعث میشه که شب تو سفره خودم اثر تورمیشو حس کنم.

  26. خیلی خسته نباشید. 20 تا دونه شیر برقی 12 ولت از چین آوردید که اونم از دیشب تا حالا تموم شده، قبل از تحریم ها هم همینطور بودید، بعدشم همینطورید. جالب اینجاس که “بازر ” یا همون زنگ اخبار رو هزار تا هزار تا میارید. اول خستگی تون رو به در کنید بعدش یه کامنت به چه بزرگی بذارید که مدیران فلان جا فلانند.

    1. سلام
      با توجه به هزینه های بالای حمل هوایی واردات برخی از وسایل مقرون به صرفه نمی باشد و صرفا برای خالی نبودن عریضه ، چندتایی سفارش داده می شود، به هر حال عذرخواهی می کنیم 🙂

  27. عامو ما تو زندگی گذشتمون یه گناهی مرتکب شدیم که تو ایران متولد شدیم کاش تو سومالی متولد شده بودیم حداقل یه موز میتونستیم برداریم

  28. سلام
    آقا داداش این تشکیلات شما یک آدم بیکار و پر حوصله ای را میخواد تا با شما کل بندازه!عزیز ما یک هویه ناقابل از شما میخواهیم بخریم که انقدر ادا و عطفار از خودتون در ور میکنین که از حوصله ما خارجه .داداش مردم آذاری که هنر نیست .ما کامرون لنگه والا انقدر دنگ و فنگ اضافه خداییش روا نیست.بامید اصلاح نارسائی ها،ممنونم از توجه تون.

  29. حالا استاد دوباره موجود کردید بازم شامل محدودیت هست یا نه الان بگید تا آمادگی داشته باشیم

  30. سلام ببخشید من دنبال یه قطعه به نام pico projector هستم ولی الان یک ماه هست هرجا میرم گیرم نمیاد به خدا میشه لطفا اگر دارید به من خبر بدید و یا اگر میدونید جایی وجود داره بهم بگید که برم بخرم. اگر هم اون نیست لطفا یه چیزی مثل اون معرفی بکنید که بتونم یه سری اطلاعات به اون بدم و او پردازش بکنه و به صورت یک عکس نشون بده . فقط اون قطعه برای پردازش عکس رو می خوام . نمونش pico projector که داخل دستبند cicret هست خواهشا یکم پی گیری بکنید ببنید که چطوری قطعه ای داخل اون دستبند استفاده شده و لطفا خریداری کنید یا یه جایی رو به من معرفی کنید که بتونم برم اونجا خریداری کنم. عاجزانه از شما درخواست پی‌گیری دارم . کاری که می خوام بکنم خیلی می تونه به آیندگان کمک بزرگی بکنه من هر شب به سایت شما سر میزنم تا ببینم شما به کجا رسیدید و تونستید برای من کاری انجام بدید یا نه . ولی خواهشا گیر بیارید و برای من خریداری کنید تا بیام خدمتتون و از شما خریداری کنم. ممنون میشم

    1. سلام
      دوست عزیز لطفا با بخش بازرگانی تماس بگیرید، ان شا الله حل میشه
      شماره تماس واحد بازرگانی در صفحه اصلی فروشگاه موجود هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



logo-samandehi