به نام خدا

با سلام

دیروز، مورخ 12 تیر 97،  برای اولین بار توانستیم یوان را به نرخ دولتی دریافت نماییم ، لذا طبق گذشته برای ایجاد شفافیت و برنامه ریزی مشتریان و همکاران گرامی ، ارائه طرح های آفتاب رایانه و  توضیحات مربوط به آن حائز اهمیت می باشد.

 

1- وضعیت آینده اقتصادی ایران از نگاه آفتاب رایانه:

همانطور که قبلا هم گفته ایم بعید می دانیم در کوتاه مدت وضعیت بهتر بشود ، اما با توجه پتانسیل و ظرفیت های داخلی کشور، گذشتن از بحران و بهبود شرایط در بلند مدت قطعی است، عملا آنچه برای عبور از یک بحران لازم است وجود “روحیه مردانگی” ، “هوش و ذکاوت” ، “تلاش شبانه روزی توام با تدبیر و دلسوزی” و “سرعت عمل” در مدیران و “همراهی” ، “صبوری” و “هم دلی”  در افراد موثر و تاثیر گذار در جامعه از جمله افراد صاحب سرمایه (هر چند اندک) می باشد که متاسفانه در وضعیت فعلی کشور این خصوصیات کمتر به چشم می خورد. چند روز پیش سخنگوی دولت در مصاحبه خود خبر از افزایش ساعات کاری کارکنان دولت داد که به سرعت توسط یکی از معاونین رییس جمهور تکذیب شد  . سیگنال های ضد و نقیض موجود را می توان به بلاتکلیفی مسئولین برای مواجه با بحران موجود تعبیر نمود که متاسفانه نشانه خوبی نمی باشد!

شاید بیشتر ما حتی اگر خودمان شب های کنکور و امتحانات را تا صبح به درس خواندن و مطالعه سپری نکرده باشیم حداقل افرادی را دیده ایم که برای موفقیت در کنکور سراسری دانشگاه ها و یا کسب نمره قبولی در امتحانات، شب ها را بی آنکه لحظه ای را پلک بر روی هم بگذارند سپری نموده اند! حال آنکه به نظر می رسد عبور از بحران ارزی کشور برای برخی از مسئولین و  حتی خود ما به اندازه قبولی در امتحانات و کنکور  هم اهمیت ندارد که چند ساعتی را از خواب و استراحت برای بهبود شرایط،  کم نماییم. گواه این موضوع نیز سخنان امیر مومنان ، امام علی (ع) می باشد که در نامه شماره 62 نهج البلاغه می فرمایند:  إِنَّ أَخَا الْحَرْبِ الْأَرِقُ وَ مَنْ نَامَ لَمْ يُنَمْ عَنْهُ “همانا برادر جنگ، بيدارى و هوشيارى است، هر آن كس كه به خواب رود، دشمن او نخواهد خوابيد”. حال آنکه مدیران ارشد کشور خود معترفند که کشور در دوره ای از جنگ اقتصادی به سر می برد و حریف قدرت مندی هم مثل کشور آمریکا و دوستانش در آن سوی میدان قرار دارند!

موفقیتی که در چند روز گذشته در خصوص ترخیص کالا و دریافت ارز بانکی به فضل الهی ، با تلاش همه همکارانم ، پیگیری های مستمر ، خواهش ها ، شکایات و داد و فریادهای فراوان کسب شده عملا حاصل تلاش ما برای مقابله با تحریم ها و شرایطی که دشمنان کشور ایجاد کرده اند نبوده است، بلکه بخش عمده این وقت و انرژی برای مقاومت در مقابل شرایطی صرف شده که متاسفانه توسط بعضی از مسئولین و بخشی از مردم کشورمان ایجاد شده است. لذا آنچه تا کنون اتفاق افتاده یک گام به جلو برای مواجه با شرایط اقتصادی جدید و رسیدن به خط مقدم است، لذا صحبت از عادی شدن شرایط با کسب چند موفقیت کوچک عملا بسیار زود و مقطعی می باشد ، اما همچنان پر امید ، آفتابی و پر حرارت و سوزنده در مقابل همه کسانی قصد متوقف کردنمان را دارند خواهیم ایستاد ، امیدواریم مدیران محترم هم ضمن جدی گرفتن شرایط ، چنانچه علی الرقم فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری قصد ندارند به خانه دانشمندان بروند حداقل زمانی که دانشمندان برای حل مشکلات پشت در اتاقشان می روند چند دقیقه وقت خود را صرف شنیدن صحبت هایشان کنند!

 

2-دلار دولتی :

ارز دولتی که خیلی ها آن را با نام دلار دولتی یا بانکی می شناسند چیز جدیدی نیست ، سال های گذشته هم بانک مرکزی تحت عنوان “ارز مبادله ای” ، ارز مورد نیاز وارد کنندگان را با نرخ معین و کمتر از بازار آزاد تامین می نمود، با اینکه سال های گذشته هم با توجه به موضوع فعالیتمان می توانستیم بخشی از ارز خود را از طریق دریافت ارز مبادله ای دریافت کنیم اما هیچگاه برای دریافت آن اقدام ننمودیم ، نه به دلیل آنکه از ارز “ارزان” بدمان می آید برای اینک با یک محاسبه سر انگشتی “هزینه و سود” ، قابل نتیجه گیری بود که هزینه های مستقیم و غیر مستقیم ناشی از دریافت آن برای ما به مراتب بیش از دریافت ارز از بازار آزاد می باشد. امروز  هم دریافت ارز بانکی نه تنها آسانتر نشده بلکه نسبت به ارز مبادله ای، شرایط آن سخت تر و زمان آن هم طولانی تر شده است. به جز تهیه ده ها برگ مدارک برای هر بار تهیه ارز و ترخیص کالا ، پرداخت هزینه های ثابت از جمله بازرسی در مبدا ، ارسال اصل مدارک و … ، پرداخت کارمزد بانک بابت تهیه ارز ، پرداخت کارمزد صرافی در حدود 5.5 درصد از کل مبلغ ، سپردن تعهد به صورت وثیقه نقدی معادل 35% از کل وجه درخواستی ، دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مشتری نهایی جهت تنظیم اسناد مالی و ایجاد شفافیت و در نهایت از آنجا که پول از طریق سیستم بانکی ارسال می شود در کشور چین نیز باید شفافیت مالی لازم در خصوص وجوه دریافتی نیز ایجاد شود و این به معنی پرداخت مالیات و عوارض در کشور چین در برابر “تراکنش های مالی رسمی” می باشد ، با اینکه در کشور چین مشابه سایر کشور ها هنگام صادرات، امکان برگشت مالیات پرداخت شده  وجود دارد اما با توجه به نوع تجارت ما و کثرت فروشندگان و تنوع کالا ها، عملا امکان آن برای ما وجود ندارد و مجبوریم مالیات و یا سایر هزینه ها در کشور چین را نیز به قیمت تمام شده ارز بیافزاییم و همچنان مجبوریم برای پرداخت هزینه های دفتر چین و تنخواه برای خرید کالاها، بخشی از ارز مورد نیازمان را در کشور چین ، به نرخ آزاد تهیه نماییم، علاوه بر این هزینه ها ، زمان دریافت ارز و ترخیص کالا نیز بر قیمت نهایی کالا بسیار موثر می باشد، برای درک بیشتر به مثال زیر توجه نمایید:

الف )  فرض کنید قصد سرمایه گذاری برای تجارت را دارید ، مبلغ سرمایه شما 1.000.000 تومان و سود ناخالص حاصل از هر بار تجارت شما 20 درصد می باشد ، هزینه های ثابت  ( اجاره ، حقوق پرسنل، کالاهای معیوب و …) شما هم در سال معادل 500.000 تومان می باشد ، اگر بتوانید هر سه ما یک بار با اصل سرمایه تان تجارت کنید، در طول یک سال، 4 بار تجارت کرده اید و طبق یک محاسبه ساده، سود ناخالص شما چیزی در حدود 800.000 تومان خواهد بود که پس از کسر هزینه ها معادل 300.000 تومان یا 30% سرمایه اولیه می شود. اینجاست که می توانید به خودتان بابت یک کسب و کار موفق تبریک بگویید !

ب) حالا فرض کنید به جای 4 بار در سال ، فقط 2 توانسته اید  وارد فرآیند یک تجارت کامل بشوید ، در نهایت با سود 20% ، صدهزار تومان هم متضرر شده اید ، برای حفظ وضعیت قبلی باید سود خود را روی 40% تنظیم کنید که در نهایت همان 30% را سود کنید ، همه این ها تحت شرایطی هست که در وضعیت دوم هم بتوانید هزینه ها را مطابق با وضعیت اول حفظ نمایید

لذا دوستان توجه داشته باشند؛ تنها قیمت ارز نیست که در فرمول های محاسبه، قیمت نهایی کالا را تعیین می نماید ، به هر حال آنچه می توانیم بگوییم این است که ما ناچاریم برای حفظ و استمرار شرکت ، مدل اقتصادی خود را بر مبنای  اهداف و واقعیات های موجود تنظیم نماییم و این موضوع مستلزم آگاهی دادن به کاربرانمان ، درک و همراهی متقابل آنها می باشد و قطعا مثل همیشه از نظرات و انتقادات شما استفاده خواهیم نمود.

 

3- نرخ گذاری:

نرخ گذاری کالاهای سایت با توجه به شرایط فعلی و دریافت ارز دولتی بر مبنای یوان 950 تومانی انجام خواهد شد، عملا به جای بازی کردن با فرمول های فروش ، همان فرمول های قدیمی استفاده خواهد شد اما با نرخی که نهایتا هر یوان برای ما خرج بر می دارد!  برای خریداران عمده قیمت یوان بین 800 تا 900 تومان و برای کالا های سفارشی از چین، نرخ یوان 1050 تا 1100 تومان در فرمول های محاسبه استفاده خواهد شد.

 

4- خرید عمده :

خریداران عمده ( اعم از تولید کنندگان ، فروشگاه ها ، دانشگاه ها و …)  که کالاهای مورد نیاز آنها در گروه کالایی یک ( مشخص شده توسط بانک مرکزی) و مرتبط با موضوع  فعالیت آفتاب رایانه می باشد، می توانند با مراجعه به سامانه من و آفتاب رایانه  نسبت به ثبت نام به عنوان خریدار عمده اقدام نمایند تا بعد از تایید بتوانند از مزایا و تخفیفات ویژه همکاران و نرخ های مذکور استفاده نمایند، در این خصوص سعی ما بر این است تا با مشارکت و همکاری دیگران مشکل کمبود کالا را در آینده کم نماییم تا حتی در شرایط بدتر هم کاربران بابت تامین کالا و یا افزایش قیمت ها به علت کمبود جنس ، نگرانی نداشته باشند. ان شا الله

 

در پایان از تلاش همکارانم در آفتاب رایانه که خارج از ساعات کاری و حتی روز های جمعه نیز برای سفارش و یا توزیع سریعتر کالا ها در محل کار حضور داشتند و از صبر و بردباری و همراهی همه کاربران آفتاب رایانه کمال تشکر را دارم.

با آرزوی موفقیت و به امید روزهای بهتر !

33 نظر برای “دلار دولتی و شرح برنامه های آفتاب رایانه”

  1. این دو کلمه ی روحیه ی مردانگی اصلا جالب نیست و این در حالیه که اکثر‌کارکنان آفتاب رایانه خانم هستند . به خصوص مدیریت که خداییش از هیچ تلاشی دریغ نکرده .
    بنظرم سهم خانم ها در این مسیر بیش تر از یک روحیه ی مردانگی بوده .

    به طور کلی نویسندتون واقعا قلم شیوایی داره و خواننده رو مجذوب تلاش ها و اتفاقات افتاده میکنه .

    شفاف سازی در حدی که مثال هم زده شده . واقعا کاره قشنگیه .
    یکم نویسنده محتوا رو کاهش بده بهتره چون آدم انگار داره رمان میخونه خیییلی طولانیه .. . خیییلی

    1. سلام. “روحیه مردانگی” صرفا یک اصطلاح است.
      نه بر کسی پوشیده است که زنان چقدر اثر گذار هستند و نه نیاز به جار زدن این قضیه هست. هر کسی هر کاری میکنه، صرفا بین خودش و خداشه.
      قطعا و قطعا اگر با نگاه دینی واقعی به یک زن نگاه بشود، ارزشی بسیار بالا تر از اونچه که فرهنگ غربی مصطلح کرده و ازش سو استفاده میکنه دارد.
      اینکه دوستان ما در حق زنان کوتاهی میکنند، این نشات گرفته از نقص ایمانشون هست نه نقص در خانم ها.
      بنده به شخصه “وسعت دید” را در شخصیت خانم ها ستایش میکنم.

  2. سلام
    همین که شفاف مسائل را توضیح می دهید و مخاطب خودتون را محرم می دونید قابل تقدیره
    اینکه تعداد موجودی کالا را در فروشگاه درج می کنید هم نمونه ای از شفافیت است بعضی فروشگاه ها موجودی 2-3 عددی خودشون را چند هزارتایی جا میزنند بعد هم که2-3عدد جنس را فروختند ادعا دارند چند هزار عدد بود و تمام شد!!!!

  3. آقا این برد رزبری پای زیرو w به شدت قیمتش زیاده ، ۲۶۵ هزار تومن واقعا زیاده،من این بردو لازم دارم،لطفا قیمتش اصلاح بشه.

  4. با سلام و عرض خسته نباشید
    خیلی تشکر میکنم از مدیریت عالیتون در زمان ایجاد شدن مشکل که برای تهیه کالاها و زمان اونها و …. همه رو مطلع میکنید تا بتونیم به راحتی برای کارها قبل از خیلی چیزها برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم که این واقعا یکی از هزاران نقطه قوت شما هست الحمدلله .
    و همچنین بسیار متشکر هستم از قیمتهای منصفانه شما و تهیه قطعاتی که بعضا جایی پیدا نمیشه یا پیدا کردنش سخت هست که نوعا برای بنده این هست که اگر بخواهم ببینم یک سایت چیزی رو که شما ندارید توی سایت گرون میفروشه , اون چیزهایی که دارید رو با اون سایت که داره مقایسه میکنم و بعد می فهمم گرون هست یا نه .
    اگرچه هیچ سایت دیگه ای رو ندیدم که به قیمت شما قطعات رو بفروشه و از این بابت هم ازتون متشکر هستم .
    ان شاالله به حول و قوه الهی این مشکلات هم میگذرد.

  5. سلام به تیم محترم آفتاب رایانه.
    بحرانی که هم اکنون گریبان گیر مردم ایران شده را فقط خودمان میتوانیم حل کنیم با تشکیل تیم های تولیدی.
    وقتی ما مواد اولیه همچون انواع میکرو کنترلر ها را در دست داریم و برنامه نویسی هایی که مثل برنامه های آردوینو بسیار راحت شده اند و بردهای ارزان قیمت و پر قدرت stm هر چیزی که به ذهن خطور کنه رو میتونیم تولید کنیم که روز به روز کمتر به خارج متکی باشیم فقط کافیه تیم های تولیدی تشکیل بدیم.
    من خودم تولید کننده دستگاه های cnc هستم که حتی ریلها و درایور های سروو موتور و اینورتر هاش رو هم خودم ساختم و حاضرم با افرادی که مایل باشند تیمی تولیدی تشکیل دهیم تا شاید بتوانیم قدمی برای نجات مردم ایران از این بحران ها برداریم.
    به امید موفقیت همگی.

    1. من هم خیلی وقته که تو فکر تولید cnc هستم . اگه ممکن هست ایمیل یا شماره تلفن رو بفرمایید تا اگر شرایط فراهم شد همکاری کنیم.

    2. سلام
      یک سوال
      اگر بردهای میکروکنترلر را به ما نفروشند چه میکنید؟
      پیش بینی وضعیتی که هیچ چیز به ما نفروشند سخت نیست…بزودی درهای همه چیز به روی ما بسته خواهد شد..
      در ضمینه cnc آماده همکاری هستم.

      1. سلام
        مگر اینکه خودمون ، خودمون رو تحریم کنیم وگرنه برای دور زدن تحریم های بیرونی همیشه راهی هست.

    3. برادر عزیز اگر امکان داره یه کانال ارتباطی معرفی کنین بتونیم باهاتون ارتباط برقرار کنیم
      علاقه مندان به زمینه cnc زیاد هستن و کسی که کار کرده باشه کنه
      ممنون

  6. با سلام . اگر ممکن هست هر چیز مرتبط با فعالیت سایت ( انواع ماژول های الکترونیک – قطعات-لوازم جانبی-ابزار-قطعات استاندارد مکانیک و …) که امکان وارداتش هست رو در سایت معرفی کنید و حدود قیمت رو هم اعلام کنید تا در صورت وجود تقاضا اقدام کنید . چون ممکنه شخصی برای پروژه ای چیزی تو ذهنش باشه ولی اطلاع نداشته باشه که همچین چیزی وجود داره . مثلا من خودم توی شرکت برای پروژه ای بلبرینگ لبه دار نیاز داشتم ولی چون جایی ندیده بودم فکر نمی کردم همچین چیزی وجود داره ! یا مثلا با وجود این که دستگاه های زیادی دیدم ولی فقط یک جا چشمم به ultra cap افتاد و وقتی از همکارام سوال کردم هیچ کدوم حتی اسمش رو هم نشنیده بودن و با اطمینان میگم که 95 درصد مهندسان الکترونیک نمیدونن همچین چیزی وجود داره و طبیعتا شما دنبال چیزی که وجود نداره نمی گردی !

  7. سلام
    بند شماره 3 خیلی گنگ است: یعنی چی خودتون یوان 950 میگیرد و برای مشتری عمده 800 تا 900 حساب می کنید؟ یعنی متضرر می شوید؟ بیشتر توضیح بدید

    1. سلام
      سفارشات عمده نحوه ثبت سفارش متفاوت است و پرداخت هزینه های ثابت نیز به عهده خریدار می باشد.

  8. سلام خدمت همه دوستان افتابی
    یک سوال برام پیش امد. نوشتید کالا ها با یوان 980 قیمت گذاری میشود. و تمام مخارج را روی یوان کشیده اید. ایا این شمامل هزینه های شپیینگ و گمرک هم میشود؟ از ان جایی که من اطلاع دارم و در قیمت ها مشخص است بیشتر اجناس شما به صورت هوایی وارد میشود که در بالا رفتن قیمت بسیار تاثیر گذار . بزارید یک مثال بزنم .من الان میام سفارش 100 عدد موتور نما23 به شما میدم . ایا همان طور که گفتید قیمتی که در چین هست را ضرب در 900 کنم به قیمت نهایی میرسم؟
    اگر نه قیمت حمل و نقل و گمرک را جداگانه حساب کنید که قیمت این موتور ها از بازار ازاد هم گرانتر خواهد شد. چون این موتورها و اقلام وزن دار معمولا به صورت خیلی کلی و زمینی یا دریایی با کمترین قیمت وارد میشود . در این واردات فقط کالای سبک مثل همان برد های الکترونیک و قطعات الکترونیک به صرفه میباشد. در این خصوص لطفا توضیح دهید

    1. سلام
      قیمت اعلام شده شامل هزینه های خرید ارز می باشد و سایر موارد دیگر را در بر نمی گیرد، در مورد وسایل سنگین هم حمل با روش هوایی مقرون به صرفه نمی باشد .

  9. با درود
    مشکل اینجاست که کسی که با ارز دولتی کالا وارد میکند آن را هم بصورت عمده به کسانی دیگر ( با توافق قبلی ) میفروشد و عمده فروش دوم کالاها را به قیمت آزاد خرده فروشی میکند و در نهایت چیزی که بوجود آمده این است کالا با ارز دولتی وارد میشود و طی یک فرآیند پالایشگاهی به قیمت آزاد به مصرف کننده نهایی میرسد .

    1. با سلام
      در صورتی که تعادل میزان عرضه و تقاضا در بازار برقرار باشد ، قطعا قیمت ها بالا نخواهد رفت ، نگرانی ما فقط از سمت دولت محترم می باشد که ممکن است مجددا به صورت ناگهانی مسیر عرضه را تنگ نمایند!

  10. تحریمها افزایش خواهند یافت…
    فشار آمریکا بر شرکتهای چینی و همه کشورها برای قطع ارتباط با ایران افزایش خواهد یافت.

  11. با سلام
    بنده هم کلا حامی تولید هستم و اصل خلقت وجودی انسان هم همین قدرت تفکر و آفرینششه.
    البته حوصله سیاسی حرف زدن رو ندارم.
    اما اصل مطلب را فراموش نکنید… قرار نیست یک عده خالصانه و بدون حاشیه دنبال تولید و زحمت و سود ناچیز و منطقی حاصل از اون باشند ولی عده ای دیگه که نه هنری دارند و نه اخلاقیات، برای اون افراد تصمیم گیری کنند و بهشون بگن که شما دنبال تولید و اخلاقیات باشین.
    چنین چیزی ناپایدار است و نمیشه فقط با شعار دادن دلخوش به ادامش شد. آدمها بر اساس شایستگی و تخصص و تعهد باید سرجاشون باشند تا اون جامعه پایدار و بسمت تعالی باشه.

  12. آیا ایران می تواند ای سی میکرو کنترل رام مموری کارت فلش ال سی دی سی دی خازن مقاومت سلف تریاک ترانزیستور رگلاتور ولتاژ دیود استپ موتور dc موتور . و غیره گوشی هوشمند از 0 تا ۱۰۰ ۱۰۰درصد ساخت و لوازم مصرفی از خارج وارد نشود حتا یک مقاومت آیا دوستان سراغ دارند معرفی بکنند . اسم مارک مدل

  13. با سلام و خسته نباشید خدمت تک تک پرسنل فروشگاه آفتاب رایانه و کلیه اعضا آفتاب رایانه اعم از خانوم و آقا 😀
    اولندش اینکه دوستان به جای گیر دادن به لغات که هیچ ربطی به جنسیت ندارد کاشکی یکمی هم به فکر دادن پیشنهادات بودن چون واقعا اینکه بخوایم به لغات گیر بدیم هیچ مشکلی از مشکلات رو حل نمیکنه
    دومندش چند تا پیشنهاد داشتم که به ظاهر شاید کلیشه ای باشه ولی به نظر من اگه کمی بیشتر روی این موضوع فکر بشه و به قول دوستم چکش کاری بشه شاید بشه ازش ایده ای مناسب برای رد شدن از مشکلات گرانی و غیره گرفت.
    پیشنهاد اول اینکه آفتاب رایانه برای اینکه بتونه میزان خرید خودش رو بیشتر کنه و توان خرید کلی تر رو داشته باشه طرح شراکت در خرید رو اجرا کنه و نحوه اجرای این طرح به این صورت هستش که از اعضای سایت به عنوان سرمایه گذار برای خرید قطعات استفاده کنه به عنوان مثل بنده روی خرید میکرو کنترلر atmega 8 سرمایه گذاری خرید 10 رل را داشته باشم و آفتاب رایانه برای خرید بعدی با سرمایه ای که بنده در اختیارشان برای خرید 10 رل میزارم اضاف بر خریدهای خود این کالا را خریداری کننن و بعد از فروش سهم سود بنده را بعد از محسابات مورد نیاز به خودم بازگردانم تا هم بتونم سرمایه گذاری کوچکی کرده باشم هم اینکه در تامین قطعه های مورد نیاز خودم اطمینان بیشتر داشته باشم چون در صورت عدم فروش توسط آفتاب رایانه بنده میتونام خودم از قطعات سفارش داده شده استفاده کنم
    پیشنهادات بعدی رو بعداز پاسخگویی خدمتتان عرض مینمایم(البته این طرح ابعاد زیادی داره که تا حدودی پیشنهادت دیگه ای هم میشه داد)
    خوشحال مشیم که مدیریت با تامل بیشتری به پیشنهادم نگاه کنن
    موفق و پیروز باشید

    امیر حیدری

    1. با سلام
      به این ایده فکر کرده ایم ولی با توجه به تنوع کالا ها و تغییرات مداوم قوانین، همیشه درگیر مشکلات تازه می شویم، ان شالله به محض اینکه اوضاع اقتصادی ممکلت قدری تثبیت شود و گمرک هم به ما مجال تنفس بدهد قطعا از سفارشات مشارکتی استقبال می کنیم.

  14. ما که فقط با ایشالا کار کردیم ایشالا مشکل شما هم با ایشالا حل مشکل میشه ایشالا به زودی ایشالا ایشالا به همین زودیا ایشالا جواب میده و ایشالا همه مشکلات به یاری خدا حل میشه
    آقا اینقده حاشیه برای چیه شما هم قیمت نهاییت و حساب کن بزن تو سایت اگرچه اول قبل از قیمت باید به فکر موجودی باشی آخه کسی که موجودی نداره که مشتری نداره…
    حالا شما هم مثل یکی دیگر از ایرانیان شریف. مغازه داری رو مشناختم که کلی موجودی داشت ولی خوب به قیمت روز نگاه میکرد ازش پرسیدم چرا برام حساب کرد که مثلا الان 400 میلیون سرمایه دارم اگه به قیمت قدیم بفروشم بازم چهارصد میلون دارم برای همینقدر جنسی که دارم باید 800 میلیون بدم پس از لحاظ فنی سرمایه ام نصف شده پس من هم دوبرابر قیمت میدم تا ضرر نکنم اگه فرض کنیم که درست است فقط اشکال مسئله اینجاست که کارمند جماعت ( منظور حقوق بگیر است نه سرمایه دار) در اینجا باید متحمل فشار تحریم بر دوش ایران گردد تا نتنها فشار دولت و مردم و آمریکا را تحمل کند بلکه کسر موجودی سرمایه دار را هم برای تورم تامین کند. ایشالا خدا قوت دهد به مستضعفین و حقوق بگیران تا بتوانند بار مشکلات ایران و ندانمکاریها را بر دوش بکشند. الباقی هم که شوقات است.

    در نهایت پیشنهاد من اینست که شما خودتون رو درگیر نکن شما هم مثل دیگران قیمت نهایی رو حساب کن با هر فرمولی که میدونی ضرر نمیکنی بزن تو سایت مشتری عمده هم خودش به شما زنگ میزنه باقیش هم که خودتون بلدید دیگه

  15. با سلام ممنون که پاسخ دادین
    ولی اگه بخواین منتظر اصلاح شدن شرایط باشین که فکر نکنم کار درستی باشه
    ولی اینکه بخواین روی طرحهایی که باعث ایجاد خرید ارزانتر بشون کار کنین به نظر من خیلی مفیدتر هم برای شما و هم برای کسایی که مشارکت میکنند دارن و خیلی هم کمک بزرگی میتونی توی این اوضاع باشه
    برای اینکه بتونین خرید بیشتری داشته باشین به نظر من همین مشارکت بهترین شیوه هستش
    ولی مشارکتی با شرایط متفاوت تر از قبل
    مثلا یکی از اجبراهای مشارکت به این باشد که حتمی باید جزو مرسولات انتخابی شما باشد به عنوان مثلا مصرف میکرو کنترلر و مقاوت و خازن و یه سری قطعات برای اکثر طراحان اجباری میباشد پس شما هرچه خرید بیشتر داشته باشید قیمت خرید کمتر و هزینه های متناسب به تعداد آن کمتر دارین و چون قیمت تمام شده شما کمتر میباشید به راحتی میتوانید فروش بیشتر را هم داشته باشید
    یا میتوانید این طرح را بزارید که قطعات را یک و نیم برابر مشارکتها خرید کنید یعنی کسایی که مشارکت میکنند حتمی باید خودشون درصد خاصی از قطعات رو خرید کنند .
    البته میتوان چند نوع مشارکت یا شرایط گذاشت که مشکلات احتمالی را به حد اقل رسانید و شرایط را برای تولید مناسب تر نمود

  16. دوست عزیز از ایشالا خوشت نیومد که نظر منو تو سایت نزاشتی؟
    دو کلمه حرف حساب.
    شما که تازه تاسیسی، توی ایران الکترونیک از سال 60 که شیراز(شما رو میگما) از دور خارج شد متوفی گردید، از سال 85-87 یه چند تا جوان پر انرژی دویدن وسط این عرصه یه سایتی تو یزد درست شد(کویر) یکی تو تبریز راه افتاد(eca) یکی تو اصفهان(روبو) یکیم تهران(ir) خوب اولش خیلی انرژی داشتن مطالب جدید ، بازدید روزانه فروم و فروم شلوغ تلاش برای تولید یه چندا بورد هم ساختن من تو سایت پیگیر کاراشون بودم خلاصه… بعد از یه مدت همشون چینی فروش شدن الان هم یه سوال توی هر فرومی بزاری باید دنبال آدم بگردی که بخوندش، جوابش باشه، البته فکر نکنی در تحلیل من عیب از این جوناست نه دوست عزیز عیب از اینا نیست عیب از اینه که راه دیگری نداشتند و حد توانشان بیش از این نبوده در حال حاضر هم تبلیغ کننده برد های چینی شدند در فرومهایشان با افتخار قطعات و ماژولی را که ارزان گیر می آورند تبلیغ میکنند و مشتری میسازند.و کارشان شده ماژول تهیه میکنند و تبلیغ میکنند و میفروشند چقدر زنگی راحت شد حال بیا وقت بزار پدر خودتو در بیار بورد بساز ….. حالا شما توی وبلاگ دم تولید و مشارکت میزنی ببینم یه محصول ایرانی تو سایتت معرفی کن نمیخواد قطعاتش ایرانی باشه پیشکشت فقط مونتاژش ایرانی باشه فقط یه ماژول یه بورد، آقا بالای سر متوفی ،اونم شما شیراز؟؟(خوبیت نداره)
    البته به نظر میاد شما هم دیر رسیدی ولی راهو خوب پیدا کردی حالا اگه ته دلت یکم ناراحتی داری سر نماز دعا کن برای هممون.

    1. با سلام ، نظر اولتان متاسفانه به صورت خودکار توسط وردپرس به بخش “جفنگ ها” منتقل شده بود ، که با توجه به تذکر شما بازیابی شد، از اینکه نظر اول شما با تاخیر تایید شد عذر خواهی می کنیم

  17. اگر قرار باشه من جنسی را جایگزین جنس هم اکنون خودم کنم باید با نرخ روز و حتی ساعت جنسم را بخرم

    این استدلالی آشناست که در فضای افزایش دلار بسیار شنیده میشه اون هم توسط دلال و فروشنده های اجناس الکترونیک و البته خیلی از جنس های دیگه
    فروشنده هایی که برخی وقتها با برق چشمانشون که حاکی از نوعی رضایت هم هست این حرف را میزنن
    فضایی که ما ایرانیها و بخصوص افراد فروشنده و دلال تبحر خاصی در کسب درامد در این فضا پیدا کرده اند

    متاسفانه در فضای اینچنینی که همه از جمله تولید کننده و مصزف کننده نهایی درگیر کاهش ارزش پول و مشکلات هستند که این که فروشنده قطعات حاضر نیست حتی لختی چند روزه و حتی چند ساعته را برای قیمت جدید ایجاد کنه جای تاسف داره

    و صد البته و خارج از همه موارد مطرح کردن موارد بالا با کاربران خود و همچنین قرار داده چنین قیمت یوان هم برای قیمت قطعات توسط این فروشگاه جای احترام و ارزش داره

    موفق و سربلند باشید

  18. متاسفانه همه ما ایرانی ها به راستی فراموشکاران خوبی هستیم
    آینده خوبی در انتظار ما نیست
    هر وقت پراید 28 میلونی شد 6 میلیون اون وقت میشه گفت وضع درست شده
    قیمت قطعات به شدت بالا رفته خدا لعنت کنه باعث و بانیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



logo-samandehi