با سلام

این چند سال گذشته آنقدر اتفاقات عجیب و غریب افتاده که گاه و بیگاه که نگاهمان به اخبار می افتد ته دلمان فکر می کنیم که دیگر کمتر اتفاقی ممکن است برایمان تازگی داشته باشد که بخواهد مثل اتفاقات قبلی، دنیا و مردمانش را بهت زده نماید. اما هنوز رشته های پریشان افکارمان جمع نشده که تازه تر از تازه تری از راه می رسد و به خودمان می گوییم : “بسی خیال خام” گویا این جهان خیال آرام گرفتن ندارد و اجاق خبرهایش همیشه داغ و پر رونق خواهد بود!

راستش را بخواهید قصد داشتم در خصوص دکترین قلعه [Castle Doctrine]  و قانون “Stand-your-ground” که در ایالات متحده و برخی از کشورهای غربی به طور وسیعی کاربرد دارد صحبت کنم اما گاهی آدم نوشته هایش مثل احساساتش دست خودش نیست، پس همان به که عطای “منطقی” را که زیر چکمه های مدعیان نظم جهانی و حقوق بشر له شده است را به لقایش ببخشیم و حداقل احساساتمان را زنده نگه داریم…

خبرهای این روزها با همه هیاهو و داغیشان همان خبرهای قدیمی هستند که گویا چون گوش شنوایی برای شنیدن نیافته اند در تالار صد توی زمان پیچیده اند و انعکاس فریاد های خفته تاریخ شده اند. فریاد هایی که نه تنها قوانین نانوشته دنیای مدرن را در هم پیچیده اند بلکه قوانین علم فیزیک را هم به زانو در آورده اند و در هر انعکاس به جای کمرنگ شدن و محو شدن، جان تازه ای گرفته اند… ناله های خاموش مادری که کودک معصومش را در زیر آوارهای بی تفاوتی انسانیت از دست داده است تبدیل به بانگ مهیبی شده است که بزرگان ثروت و قدرت را به جنب و جوش در آورده است.

و امروز همان کودک یتیم و آواره ای که هیچ وقت انسانیتش را باور نکرده اند، دست قضای روزگار انتخاب نموده تا حماسه ساز شاهنامه های آیندگان باشد و به ما بفهماند که  این قانون مردمان نیست که برگ را بر درختی می رویاند و یا از درختی بر می چیند. هیچ فریاد خفته در خونی که رگه ای از حقانیت در آن باشد بی اثر نمی ماند و روزی ما صدایش را بلندتر خواهیم شنید…

و امروز، فلسطین… کشوری که نام و نقشه اش فقط در قلوب انسان های بیدار بجا مانده است آبستن تحولاتی شده است که دیگر مسلمان و مسیحی و یهودی بودن برایش فرقی ندارد، عرب یا عجم بودن برایش اهمیتی ندارد، امروز فلسطین انسانیت را به چالش کشیده است و چشم در چشم مردمانی دوخته است که ادعای انسان بودن دارند!

گاهی فکر می کنم دنیا آنقدر ملول و خسته است که فقط نیاز به یک اشاره دارد تا غبار بشریتی که غیرتشان را مستی ثروت و قدرت و شهرت و شهوت ربوده است را از روی خود برباید و سر در گریبان فرو برد و تا ابد برای همه این سال هایی که آه مظلومان را شنیده و ساکت بوده است، بگرید…

 

رسول اکرم صلی الله علیه و آله :

إِنَّ النّاسَ إِذا رَأَوُا الظّالِمَ فَلَمْ یَأْخُذوا عَلی یَدَیْهِ أَوْشَکَ أَنْ یَعُمَّهُمُ اللّه ُ بِعِقابٍ مِنْهُ؛

مردم آنگاه که ظالم را ببینند و او را باز ندارند، انتظار می رود که خداوند همه را به عذاب خود گرفتار سازد.

نهج الفصاحه ص 323 ، ح 833

125 نظر برای “دکترین قلعه – Castle Doctrine”

  1. روایت اوردید با روایت پاسختان را میدهم ، امام صادق ع میفرماید اگر در شرق عالم فردی کشته شود و در غرب عالم فردی خرسند باشد در قتل او شریک است ، توی صحبتهای شما از کودکان سر بریده ، زنان به تجاوز و به قتل رسیده ، ادم های خیلی معمولی و صلح طلب کیبوس های مرزی و بیش از دویست انسانی که تنها به جرم شرکت در فستیوالی به قتل رسیده اند خبری نیست تا زمانی که دیدمان به دنیا مطابق منفعت و صلاح خودمان و قوم مان و مذهبان باشد همین ماجرا خواهد بود.

    1. وقتی ابوعاقله را کشتند گفتند کار فلسطینی ها بوده، بیمارستان غزه رو هدف قرار دادند و باز گفتند کار گروه های فلسطینی بوده در حالی که موسسات معتبر غربی با شبیه سازی انفجار به این نتیجه رسیده اند که کار خودشان بوده …
      من به شخصه حرف های قومی را که حتی به پیامبر خودش دروغ می بنده را باور نمی کنم( ماجرای حضرت داود(ع) و همسر اوریا ). اکثر این جرایمی که شما ازش صحبت می کنید ساخته و پرداخته جاعلان رسانه ای صهیونیسم است نه عین واقعیت!

    2. آدم های معمولی و صلح طلب معمولا خانه و زمین دیگران را به ناحق غصب نمیکند، {از زن و مرد} عضو ارتش یک رژیم نامشروع و متجاوز نمیشوند و انسانهای بیگناه را به ناحق نمی‌کُشند.
      حال وقتی این سربازان {از زن و مرد} با دستانی آلوده به خون، لباس کشتار و سلاح خود را کنار گذاشته و مشغول شرکت در یک فستیوال می‌شوند و توسط افرادی که به ناحق در نوار غزه اسیر کرده بودند، غافل‌گیر می‌شوند، ناگهان دستگاه تبلیغات به راه می‌افتد که نکند افراد بی اطلاع و فریب خورده جهان از خواب غفلت بیدار شوند!
      ناگهان بمب ۵۰۰ الی ۷۰۰ کیلویی را روی سر مردم بیگناه رها میکنند و آن را راکت ۷۰ کیلویی (با ماده منفجره حداکثر ۱۰ کیلویی) جا میزنند.
      چرا فرق قاتل و بیگناه، فرق اسیر و زندان بان، ۷۰۰ و ۷۰، صاحب‌خانه و متجاوز، روز و شب و بخصوص ظالم و مظلوم را نمیدانیم؟

      1. تاریخ بخوانید و کشتارهای مسلمانان علیه دیگران رو مرور کنید من خجالت میکشم از اینهمه خونریزی

        1. عمو ناصر عزیز اگه بخواهیم تاریخ بخونیم که شما به عنوان یک ایرانی هم باید از خجالت آب بشی! در خصوص جنگ های نادرشاه هم حتما مطالعه کن!
          در ضمن یک کشوری مثل آمریکا که این همه سرخ پوست رو قتل عام کرده و سرزمین مادری اون ها را تصاحب کرده از خجالت که آب نشده که هیچ، بلکه با پر رویی تمام به جنایاتش ادامه می ده! حالا شما همچنان به جای زندگی در حال و دیدن واقعیت های امروز، لابلای صفحات تاریخ گیر کن 🙂

        2. ناصر جان شما بخش بسیار بسیار و بسیار کوچکی از تاریخ اونهم مربوط به جنگهای مسلمانان رو خونده اید شاید هم نخونده اید و فقط عنوانش رو از زبان دیگران شنیده اید و اون بخش بسیار بسیار و بسیار بزرگ تاریخ مربوط به جنگهای غیرمسلمانان من جمله مسیحیان رو نخونده اید و دوست هم ندارید بخونید چون پر از تجاوز و آتش سوزی و تخت جمشید سوزی و نسل کشی آریایی و … هستش .لطفا نرید یه وقت بخونید چون از غیرمسلمانان متنفر میشید….

        3. میخام باور نکنم اینجا هم آدم دارن ناصر جان! بابا چطور بگم این زمانی که دارم زندگی میکنم خیلی منحصر و خاصه چون یه چیزی وجود داره به اسم رسانه این مردم رو خط میده مرز بین حق و باطل رو به تار مویی میرسونه تا امثال شما در اون گرفتار بشید! شبکه من و تو مثال خوبی از پروپاگاندا سازی رسانه است که اتفاقا همین طوفان الاقصی باعث شد که کارفرما مقروض بشه پول کم بیاره تا خیلی ها که براشون قسم قرآن میخوردیم هدف دار هستند تمام این رسانه ها امروز باور کنند که کلی مغزشان تحت تاثیر بوده! فقط یک نکته سعی کنیم مثل کسی نباشیم که میخوره زمین بعد همونجور سینه خیز میره که پا نشه ضایع بشه! برادر من کحای کاری ما مسلمانیم کل دنیا به پا خواسته حتی کسی که حتی مقید به هیچ دین و مسلکی نیست فقط به یک دلیل (آزادگی و انسانیت . به نظر من این یک محک برای کسانی است که میخان تو خودشون کاوش کنن ببینن انسانیت درونشون مرده یا خیر بحث مکتب و دین که کلا بماند که وظیفه دفاع از مظلوم داریم. در آخر دو روایت دارم برای دوستان دیگر ؛ در ظهر عاشورا امام حسین ع گفتند دین ندارید آزاده باشید چون آزاده کودک کش نیست ! حضرت علی ع از ماجرای زن یهودی آگاه شدند که به زور خلخال از پای ایشان کشیدند بیرون اما جالبه میدنید حضرت در قبال لین جریان جی گفتند؟ گفتند هر مسلمانی از درد این قضیه بمیرد کم است! و در آخر من نقل به مضمون کردم رولیات را ایراد نگیرید اگر یک کلمه اینور اونور بود ولی یک قول به شما میدهم و این نظرم اینجا خواهد ماند ؛ (این جریان ادامه خواهد داشت تا رو موعود انشاالله و دیگر جهان به حالت قبل برنخواهد گشت) یا علی مدد

      2. خیلی خیلی قشنگ گفتی.
        واقعا نمیدونم چی بگم .دمت گرم.
        این مردم گمراه شدن اسیر دروغها شدن از شدت ناراحتی از داخلیا دست دوستی بسمت دشمنهایه خودشون دراز کردن و دارن تویه زمین دشمن بازی میکنن و به جنایت اسارییلیها مشروعیت میدن

      3. مدیر وبلاگ و همه عشق فلسطینی های که خودتان سرزمین ایران را به گروگان گرفته اید با شما ها قیر ایرانی های که فقط بلد هستید فارسی صحبت کنید هستم با شمای که بجای استناد به شاهنامه و اوستا مرجع اخلاقیتان قرآن عرابی که در خوده آن نوشته من به لیسان قوم عرب سخن می‌گویم…
        [با توجه به استفاده از الفاظ رکیک ، فحاشی و توهین ها مکرر ما بقی کامنت حذف شد]

        1. تقریبا 90 در صد کامنت شما با توجه به نامناسب بودن الفاظ و استفاده از کلمات رکیک حذف شده ، همین دو خط باقی مانده رو هر ایرانی بخونه متوجه میشه که قطعا این کامنت توسط یک “غیر” ایرانی نوشته شده!
          در ضمن ایرانی ها همیشه ملتی با ذکاوت و هوشیار بوده اند و علم ، حقیقت و ادب را به هر زبانی که بوده آموخته اند و این افتخار ایرانیان بوده و خواهد بود.

      4. شهید آوینی یک جمله ای تو یکی از برنامه هاش داره که میگه در دنیا رازی هست که جز به بهای خون فاش نمی شود ،
        به نظر میرسه خون مظلوم در هر دوره تاریخ حقایقی رو برای دیگران از نسل بشر فاش می‌کنه و برای اونها مسوولیت انسانی ایجاد می‌کنه ولی بعضی ها با توجیح وقایع و رفتار ها وجدان خودشون رو تسکین میدن و به اسارت شیطان در میان .
        خدا به داد همه ما برسه

    3. تا وقتی سطحی ببینید سطحی هم تصمیم می گیرید. ماجرای کودکان سر بریده رو خودشون هم تکذیب کردن بعد هنوز در سرزمین ما براساس دروغ اولیه آنها پیش می روند. اونها و رسانه هاشون همین رو می خواستند که به مقصودشون هم رسیدند. و حالا که جماعتی ساده دل باور کردن خبرشون رو تکذیب کردن و چه خوب تونستن روی افکار افرادی موثر باشن.

    4. دوست عزیز
      خداوند در قرآن می فرماید ((و لا یقتلون النفس التى حرم الله الا بالحق.)) آنان انسانى را که خداوند ریختن خونش را حرام شمرده ـ جز به حق ـ نمى کشند. روایت معصوم در خصوص انسان بی گناه و مظلوم است نه یک قوم متجاهر و غاصب!
      هیچ کدام از ساکنان سرزمین های اشغالی آدم معمولی و به قول شما صلح طلب نیستند.
      اولا آدم صلح طلب سرزمین کسی را غصب نمی کند و مادامی که اینچنین باشد آدم معمولی نیست. ثانیا زن و مرد صهیونیست علاوه بر خدمت سربازی طولانی مدت، الزام قانونی دارد تا حدود 60 سالگی در خدمت احتیاط ارتش اسرائیل باشند. ثالثا جالب آنجاست اگر جان آدم ها را یکسان ببینیم که کشتن دویست نفر از نظر عده ای گناه نابخشودنی است حال آنکه کشتن بیش از 4000 نفر که فقط 3000 نفر زن و کودک هستند. از این بین 800 نفر یکجا در بمباران بیمارستان جان باختند ارزش خم به ابرو آوردن ندارد و پرداختن به آن را منفعت طلبی می دانند!!

      1. سلام و ادب
        تشکر از مسئول محترم سایت
        افتخار دارم مشتری انسان هایی هستم که اگرچه دستشون به ابزار مکانیکی و الکترونیکی هست ولی قلبشون و عقلشون با عواطف انسانی و الهی کار می کنه

    5. نیما جان خوشحالم که افرادی مثل تو هستند
      اشتباهی ۵۰۰ نفرو تو بیمارستان به کشتن بدی تازه مسوولیتشم نپپذیری…۵۰۰ نفر می‌دونی چند خانواده نابود شدن
      هنوزم پشت سر زنان و کودکان یا لونه های موش قایم شدن دم از آزادگی میزنم
      ننگ بر کسانی که اول جنگ شیرینی پخش کردن
      زنده باشی نیما جان

      1. شما هم سلامت و شاد باشید علی اقا و تمام دوستانی که برای انسانیت احترام قائلند فارغ از هر دین و مسلکی

    6. آقای نیما که نمیدونم نگاهتون به کدامین رسانه جعلی هستش هر روز که مثل بایدن تحریفات و توهمات سرهای بریده نتانیاهو رو تکرار میکنی بهتره یه کم چشاتو باز کنی و به رسانه های معتبر مثل رویترز و همون ان بی سی آمریکاتون مراجعه کنی و ببینی که هیچ مدرکی دال بر سر بریدن و تجاوز پیدا نشده و فقط برا مظلوم نمایی نتانیاهو و گول زدن امثال شماها روز اول روایت مظلومانه ساختن برا توجیه شروع تجاوزات خودشون. ضمنا کدوم فستیوال ساعت 6 صبح داره موسیقی اجرا میکنه که گفته شده دختران و پسران درجریان رقص و موسیقی توی فستیوال قتل عام شدن .اونقدر توی مرز فلسطین سرباز و مزدور اسرائیلی هست که برا قتل و عام همین سربازها کافی هستن و نیاز به بقیه نیست .شمایی که سربریدن های دروغین و تجاوزات ساختگی اربابتون نتانیاهو رو تکرار میکنید کاش همینقدر هم روایات سر بریده آقای مظلوممون امام حسین و دستان بریده سرورمون اباالفضل و کشتار کودکان و شیرخواران کربلا رو هم زبان به زبان منتقل میکردی. اونی که براساس ایدئولوژی فکری خودش روایات رو مرتب میکنه اینجا مشخص میشه. و درپایان باید بدونی که همون آمریکا و انگلیسی که بهشت شما بر روی زمین هست سالیانه چند میلیارد دلار برا تقویت نظامی و سیاسی کشورها و گروههای نیابتی خودشون و افزایش قدرت خودشون توی کشور های همسایه ایران و نزدیک ایران و چین و روسیه هزینه میکنن تا در مرز خودشون نیاز به جنگیدن نداشته باشن ولی اگه ایران برا افزایش قدرت بازدارندگی خودش توی کشورها و گروههای نیابتی خودش هزینه کنه میگید نه … نه … جانم فدای ایران . صدالبته هرلحظه و هرثانیه جانمان فدای ایران اما بی برنامه نمیشه بدون هزینه نمیشه.

    7. کیبوس محل آدمهای خیلی معمولی و صلح طلب نیست .اعضای کیبوتص‌ها نقش مهمی در دفاع از اسرائیل ایفا کرده اند. کیبوتص ها معمولاً در مناطق مرزی قرار دارند و بعضی اعضای آنها در نیروهای دفاعی اسرائیل خدمت کرده اند.دهه های 1950 و 1960، کیبوتص های توسط گروهی از نیروهای دفاعی اسرائیل به نام ناحال تأسیس شدند. ناحال یک گروه نظامی-میهنی است که در سال 1948 تأسیس شد. این گروه وظیفه دارد تا از مرزهای اسرائیل محافظت کند و همچنین به توسعه و آبادانی مناطق مرزی کمک کند.بسیاری از کیبوتص های ناحال در دهه های 1950 و 1960 در مرزهای اسرائیل تأسیس شدند مرز های که از لحاظ امنیتی ناامن و نفوذپذیر بودند.کیبوتص های ناحال نوع خاصی از کیبوتص هستند که به منظور توسعه و دفاع از مرزهای اسرائیل تأسیس شدند. این کیبوتص ها توسط سربازان وظیفه اسرائیلی تأسیس و اداره می شدند. کیبوتص های ناحال نقش مهمی در توسعه و دفاع از اسرائیل در اوایل تأسیس این کشور ایفا کردند.در جنگ شش روزه، زمانی که اسرائیل 800 سرباز خود را از دست داد، 200 نفر از آنها از اعضای کیبوتص بودند.

      اعتباری که اعضای کیبوتص‌ها در اسرائیل در دهه 1960 از آن برخوردار بودند در کنست منعکس شد. اگرچه تنها 4 درصد از اسرائیلی ها اعضای کیبوتص بودند،کیبوتص ها 15 درصد اعضای پارلمان اسرائیل را تشکیل می دادند.[۱۳]

    8. دوست عزیز یه کم مطالعاتت رو بیشتر کن مثلاهمه توی دنیا گفتن سر بریدن کودکان واسش هیچ مدرکی نیست اونوقت شما هنوز همون حرفا رو میزنی

    9. خداروشکر تمام ادعاهای حضرتعالی دروغ از آب در آمد و شرمساری این دروغ ها بر پیکره پیروان چنین تفکری جا می ماند.اگر یکبار به لبنان سفر کرده باشید و به مناطق خیام-صور -صیدا سر بزنید از جنایات قومی که افرادی سخنگوی آنها هستند تنفر پیدا میکنید.حتی مردمان این مناطق از خوردن غذای بسیار ساده حمص محرومند.ننگ بر افرادی که از چنین تفکرات و رفتارهایی دفاع میکنند.

    10. کاملا حق با شماست نیما جان ، متاسفانه پروپاگاندای پولدار شرقی و خاورمیانه تونسته اصل قضیه رو و دلیل این همه کشتار انسان های بیگناه رو فاکتور بگیره و فقط روایتگره جنگ باشه ، ادمین عزیزم احتمالا شنیدید چوب خدا صدا نداره نه ؟ پارسال همین موقع ها بود که از فسطین همین حماسیارو اوردن ایران برای زدن و شکنجه و کشتار مردم بدبخت و بینوای ایران ، اون موقع تو چه حالی بودین شما ؟ انسانیت اون موقع بخاطر منافع معنی نداشت نه ؟ حالا هم جوابشه….
      جنگ خیلیی بده خیلیی ولی زمانی که فلسطینیان پشت صدام حسین بودن تو جبهه های علیه ایران جنگیدن کجا بودید شما ؟ هنوز که هنوزه توی کشورشون مجسمه ی صدام رو دارن و در حد پرستش قبولش دارن ، زمانی که خون ایرانیان رو بدلیل شیعه بودن نجس دونستن و پس دادن کجا بودین ؟؟؟
      این ها همه دروغه ، شما گوشت رو بگیر و حرفه خودت رو بزن ، و حتی اگه دوست داری نظر منم سانسور کن ، ما که دیگه عادت کردیم

      1. نظر شما به عنوان یک حامی صهیونیسم مثل همه نظرات مخالف تایید شد تا برخلاف همفکران شما در ایران و خارج از آن که به هیچ وجه پذیرای نظرات مخالف نیستند اگرچه عین واقعیت باشد، ثابت کنیم که حتی با اینکه خیلی از نکاتی که مرقوم نمودید به عقیده ما بر خلاف حقیقت است، باز هم گوش شنوا داریم.

    11. جان؟! متوجه نشدم،ساکنان کیبوتی ها را می‌فرمائید آنها خودشان در نظام طبقاتی اسرائیل آنقدر پست هستند که به عنوان سپر انسانی یا دیوار حائل پس از انواع و اقسام تله ها و دیوار بتنی و سیم خاردارها و پاسگاه‌ها قرار داشتند تمامشام مسلح و اکثرشان کادر همان پاسگاه‌ها که طی بیست سال گذشته به هر بهانه ای به داخل بزرگترین زندان انسانی یعنی غزه هجوم میبردند و چه آزارها و تجاوزها و کتک زدن ها و کشتنها که نکردند با مردم بی‌دفاع غزه… و از ترسشان بود که آن همه مانع و تله و مین و سیم خاردار را به عرض یک و نیم کیلومتر کار گذاشته بودند چونکه بخاطر بذر کینه ای که سالها کاسته بودند منتظر روز انتقام غزه بودند وگرنه اگر غیر از این بود چه احتیاجی به این موانع بود؟؟؟ بماند که بعد از یک ماه ثابت شد خیلی ازین کشته‌شدگان فستيوال در جریان درگیری کشته شده بود چونکه تمام افرادی که از کیبوتی ها آمده بودند مسلح بودند و به مقابله با افراد حماس پرداخته بودند و وقتی چنین میشود رزمنده حماس باید بکشد تا کشته نشود چطوري بفهمه این فرد در فستیوال عادی هست یا مسلح؟؟؟ پس منطق بهش حکم میکنه همه را مسلح فرض کنه، چونکه هیچ تفاوت ظاهری بین مسلح و غیر مسلح نبوده، از جهتی فیلمها ثابت کرد که یکسری در حین تبادل آتش کشته شدند و از آن بدتر یمسری هم عمدا توسط ارتش اسرائیل کشته شد، به گزارشهای سی ان ان دقیقا یک ماه بعد از شروع طوفان الاقصی مراجعه کن…. حالا چی میگی؟؟؟

    12. به تازگی منتشر شده که اکثر کشته های روز ۷ اکتبر بر اثر عجله ارتش خودشان همچنین اجرای پروتکل هانیبال بوده. شما ۷۵سال قتل عام ، فشار ، تجاوز و غارت را نمی بینید یکروز انتقام را بهانه میکنید…از هر کسی غفلت و بی خبری را میشه قبول کرد ولی از مهندسین ایران زمین نه…

    13. متأسفانه جهالت بردگی میاره ، چنانچه بررسی میدانی نداشتید و در این زمینه مطالعه نکردید لطفاً تجدیدنظر کنید. بیمارستان آخرین جایی است که یک کودک می توانست زنده بماند…

    14. نمیدونم از کجا این پیام رو گذاشتی ولی کاملا مطمعنم که داری بدون دلیل و مدرک فقط یک طرفه قضاوت میکنی کسانی که ازشون حرف میزنی بیگناه نبودند وطن گیرانی بودند و هستند که کاملا آگاهانه این کار را انجام دادند در ضمن هیچ مدرک مستدلی برای تجاوز تا این لحذه ارائه نشده است قصه ی سربریدن کودکان هم که به کل توسط خودشان رد شد

    15. کلا چهارتا نفهم مثل تو که ادعای روشن فکری دارید ولی تاریک ترین فکر مال شماست، این همه سال دارن زن و بچه بیگناه رو می کشن خفه خون گرفتی بعد الان از روی چهارتا شبکه خر و تو و اینترآشغال بلغور میکنی فکر میکنی هم که خیلی حالیته،

    16. لطفاً تلویزیون تون رو از ایران اینتر اشغال روی یک شبکه خبری از یه کشور دیگه بچرخونید ، خدایی خودت خندت نگرفت اینارو نوشتی؟

    17. سلام هیچ سندی برای سر بریدن ۴۰ کودک وجود ندارد
      نه تنها وجود ندارد بلکه اسم هم ندارند حتی خانواده‌ هم ندارند حتی عکسی هم از آنها وجود ندارد
      تمام کسانی هم گزارش تهیه کردند از سر بریدن کودکان عذر خواهی کردند و گفتند به نا گفتند این اتفاق افتاده ولی معلوم شد دروغی بیش نبوده
      همچنین در مورد تجاوز
      تا الان هیچ کسی نیامده بگه
      اینا همش برای زیاد کردن آتش جنگ بود که با نفرت تمام بکشند مردم بی گناه غزه رو

    18. سلام آقا نیما

      منظورتان فستیوالی است که توسط ارتش اسرائیل به گلوله بسته شد.
      حتما چشمتان را باز کنید،
      بیش از 70 سال است که به هر نحو ممکن با قتل و غارت و تجاوز، فلسطینیان را مجبور به ترک سرزمینشان کرده اند و همزمان فریاد مظلومیت سر می دهند و هر کسی که کوچک ترین اعتراضی به این توحش آشکار کند با برچسب ضدیهود و غیر مخالف هلوکاست سرکوب می کنند.
      مزدور اجیر می کنند برای ترور فیزیکی و تهدید در دنیای واقعی و مجازی و از سمت دیگر به هر خبرنگاری که محتوای ناخوشایند ایشان منتشر کند با شلیک مستقیم به سر پاسخ می دهند.

      با دقت ببینید که کدام سمت تاریخ ایستاده اید.
      آیا انسانیت هم در طرف شما هست؟

      فلسطینیان قبل از ظهور صهیونیست با ادیان و مذاهب مختلف در کنار هم بدون سختی و خصومت زندگی می کردند.
      تفکر صهیونیستی اقتصاد دنیا را به گروگان گرفته است تا هر جنایتی را که دوست دارد انجام دهد.

      در حدی این جنایات صهیونیستی افزایش یافته که صدای نزدیک ترین متحدانش هم درآمده است.

      آنوقت شما خبر دروغ کودک سربریده شده را پیراهن عثمان کرده اید. صلح طلب صهیونیست جمع اضداد است. اگر واقعا این حرفها را باور کرده اید، باز اندیشی کنید.
      واقعیت ها را ببینید و فقط بر اساس وقایع 7 اکتبر به تاریخ اشغال سرزمین فلسطین نگاه نکنید. این اشغال و جنایت سابقه 75 ساله دارد.

      شما که شعار انسانیت و پرهیز از پیش داوری قومی و ذهنی می دهید، تحلیلتان از این سابقه اشغالگری چیست؟

  2. با عرض سلام و تشکر از تیم آفتاب رایانه

    رزالت و پستی قوم یهود (صهیونیست ها) آن گونه است که خداوند در قرآن آنها را دشمن ترین افراد نسبت به مسلمانان معرفی می کند. تکلیف مسلمانان که از قبل مشخص بود لیکن کیفیت و نحوه جنایاتی که امروز بعد از 75 سال از اشغال و به بن بست رسیدن همه طرح های سازشکارانه با اسرائیل در غزه درحال رخ دادن است، هر انسان بی تفاوتی را هم نگران و دلسوخته می کند. از دید انسانی، این جنایت اسرائیل و حمایت کشورهای غربی که با حضور مستقیم بالاترین مقامات آنها در سرزمین اشغالی صورت گرفته بی سابقه و بی نظیر در تاریخ بشریت است که صد البته با ازاله این غده سرطانی در آینده نزدیک و تشکیل کشور مستقل فلسطینی با مشارکت همه ادیان و ساکنان تاریخی آن سرزمین، قیافه این جماعت دیدن دارد.
    یادمان نمی رود همین جماعت سال گذشته برای سکته مغزی یک دختر جوان چه پروپاگاندا و چه دروغ ها که نبافتند و چه جوایز به اصطلاح حقوق بشری که بین خود تقسیم نکردند. اما امروز کشتار بیش از 4000 نفر انسان در طول یک هفته که 3000 نفر زن و کودک هستند اصلا و ابدا مصداق زن زندگی آزادی نیست!!! چون آنها از قبل تعریف خود را از انسان و حقوق بشر کرده اند و هر منطق خلاف آن محکوم به نابودی با اغتشاشات سازمان یافته یا بمبهای آمریکایی GBU31 است.

  3. بسیار زیبا گفتید.
    صد سال است که ملتی بی خانمان شد و به بهای فروش تنها دو درصد از خاک هفتادمین سال است تنها در ده درصد خاک خود زندگی می‌کند. رژیمی دژخیم به هیچ اخلاقی بایبند نیست و هر روز قطعنامه های بی شرمانه سازمان ملل ظالم را زیر پا می‌گذارد. هفتادوپنجمین سال تأسیس شومش را جشن می‌گیرد و در تمام سالیان روزانه جنایت کرده. زنبوری که در حال مرگ است نیش می‌زند اما ملت فلسطین را مجرم می‌کنند که چرا نیش زدی! منطقی و احساسی اسرائیل محکوم است.
    ارجاع به “به عبارت دیگر و حسام زملط در یوتیوب” تهیه شده توسط بنگاه خبر پراکنی بریتانیا

  4. ممنون از تیم آفتاب که در برابر این حجم از عریانی و فضاحت سازمان های به اصطلاح بین المللی و نظم نوین جهانی و حقوق بشر (در واقع اینها ما و خیلی افراد دیگر در کره زمین رو جزو بشر حساب نمی کنند و فرقی با مرغ تو سر بریده شدن نداریم.) در برابر این جنایات سکوت نکردند و نشون دادند فقط کاسب یا مهندس نیستند بلکه اولا انسان هستند. تسلط رسانه ای و محتوایی و تهی کردن ذهن ها از قوای استدلال و کور کردن چشم دل و وجدان در برابر حقایق یکی از موفق ترین پروژه هایی بود که به عنوان زیرساخت طی این سالها در همه دنیا اجرا کرده بودند. در واقع بسیاری از افراد دنیا فقط روایات این جنایتکاران شیک پوش و جذاب رو از مسایل میشنیدند تا جایی که اگر میخواستند کل دنیا به جای جنایاتی که در حق جمع زیادی از انسان ها در عراق و افغانستان و فلسطین و سوریه و یمن و لبنان و ایران و بخش هایی از افریقا مرتکب میشدند فقط به جام جهانی یا المپیک یا کنسرت فلان بوزینه یا عملیات نجات یه سگ یا گربه از گودال توجه میکرد. جنگ روسیه و اوکراین و صحبت ها و تصمیمات و کارهای بعدش تا حدی تلنگری بود که همه چیز سیاسی و امنیتی هست و نسبی. اینجا چون بمب و موشک رو سر زنان بلوند و چشم آبی فرود میاد و برنامه ناتو به هم خورده داستانش با غرب آسیا فرق میکنه. زن و کودک اروپایی فرق داره با زن و کودک غرب آسیا یا افریقا. چون با روسیه مخالفیم در این جنگ در ورزش و هنر و اقتصاد و هر جایی که بتونیم محدودشون میکنیم و ضربه میزنیم. دارو هم اگر بتونی نمیگذاریم به کودکانشون برسه. حالا دیگه بحث های حقوق بشری هم در اونجا پررنگ میشه و جایزه به هر کسی میدن که بهتر بتونه لگد بزنه. اما این ماجرای جنایات بی سابقه و وحشیانه ای که در غزه در حال وقوعه مخصوص اون خاک گرفته ترین و مسخ شده ترین وجدانها با پروپاگاندای رسانه ای و محتوایی غربه. اینقدر جنایات حدی هست و اینقدر روش رسانه ای و تبلیغاتی در خون شوری و تبرئه صهیونیستها تکراری و بی اساسه و مثل همیشه مبتنی بر انبوه دروغ و بمباران دروغه که خیلیها دیگه قبول نکردند و آگاه شدند و امیدوارم از اینکه اینترنشنال و منوتو و بسیاری دیگه از رسانه ها که به وضوح تحت تملک و هدایت صهیونیستها و دشمنان ایران هستند تمام و کمال در کنار اسرائیل هستند عده ای بفهمند که چه حجمی از دروغ و تحلیل انحرافی در مسایل مختلف کشورمون اینها به خوردمون دادند و اساسا اینها رسانه هایی به مراتب عریان تر از امثال بی بی سی موزی هستند و از این واضح تر نمیشد خودشون رو مفتضح کنند و نشون بدن که یه لشگر تمام عیار برای جنگ با روح و روان و آرامش و قوای تحلیل ما هستند. فکر کنید و مقایسه کنید مدل رفتارشون رو با رفتاری که در خصوص اتفاقات پارسال ایران داشتند. همه سازمانهای جهانی و بسیاری کشورها و رسانه هاشون و سلبریتی ها و ورزشکاران و … کاش از دل این حوادث و جنایات و غوغاهای عالم حداقل یه نفعی ببریم و ببینیم و بفهمیم واقعا تو چه دنیایی زندگی میکنیم و چه کسی دوست و چه کسی دشمن ماست.

  5. سلام
    فعلا حداقل مویه ای که میتوان کرد، گفتن درد دل دل زخم خورده بصورت نوشتار است که شما انجام دادید. صد درود و سلام بر شرف و انسانیت شما.
    در این پیچ تاریخی که ما انسانها از گفتن انسان بودنمان در مقابل حیوانات شرم داریم و عرق خجلت بر جبین، امید دیدن آفتاب رهایی بخش بشر از ظلمت شیاطین مایه آرامش دلهاست.

  6. با سلام. در روز اول جنگ همین فلکه اطلسی در حال سرور و پخش شربت و شیرینی بودند.
    نمیشه خشونت و رفتار غیر اخلاقی یک طرف رو تحسین کرد و طرف دیگر رو محکوم کرد.
    بمباران مناطق مسکونی را محکوم کرد ولی کشته شدن افراد غیر نظامی را به استدلال اینکه یک قومی هزاران سال پیش به پیامبر خود دروغ بسته، باور نکرد.
    انگار بگی حشد الشعبی نوادگان همان قوم هستند که به امام حسین (ع) وعده‌ی یاری دادند ولی خیانت کردند.
    من دهه شصتی هستم ولی خوشبختانه نسل جوان به راحتی ما زیر بار هر حرفی نمیره.
    در پایان:
    Let’s Just agree to disagree

    1. سلام
      گویا مطالعه عنوان مطب و لینک ها درج شده را فراموش کرده اید: “Castle Doctrine” این یک منطق و قانون ساده است که سال ها آمریکایی دارند بهش استناد می کنند که البته شما می توانید آن را هم نپذیرید ولی عدم پذیریش آن باعث نمیشه درصورت ورود بدون اجازه به املاک دیگران در آمریکا مورد اصابت گلوله قرار نگیرید!
      در خصوص امام حسین (ع) احتمالا با مدل فکری شما نعوذبالله ایشان هم محکوم هستند چون قبل از شهادتشون تعداد زیادی از افراد دشمن را به درک واصل کرده اند که البته با سازش، پذیرفتن ذلت و بیعت با یزید می توانستند جان خودشون و بقیه آدم ها را حفظ کنند که نکردند!!! پس وقتی مدل فکری من و شما فرق داره دیگه بررسی سایر موارد و بحث کردن بیفایده است.

    2. با سلام
      نیک می دانید بیش از 75 سال سرزمین فلسطین با وقیحانه ترین شکل ممکن اشغال و صاحبان آن سرزمین یا کشته و یا آواره شده اند. تمام مذاکرات سازش کاری برای ایجاد دو دولت مجزا در آن سرزمین، با طمع حیوانی صهیونیست ها ناکام مانده و با شهرک سازی در سرزمینی که بر اساس توافقات سازش و با رای سازمان ملل به فلسطینی ها واگذار شده عملا کوچکترین حقی برای زندگی آنها قائل نیست؟ آیا شما پروتکل دانشوران یهودی را مطالعه کرده اید؟ آیا شما از آموزه های تلمودی که غیر یهود را حیوان و برده یهودیان می داند چیزی می دانید؟ آیا می دانید عید پوریم در سرزمین های اشغالی به چه دلیل و چه مناسبتی جشن گرفته می شود؟ پاسخ: کشتن وزیر و تعداد زیادی از ایرانیان در زمان خشایار شاه با تحریک دو یهودی به نام استر و مردخای!!
      حال شما که صاحب خرد هستید بفرمایید با گل و شیرینی آیا امکان پس گرفتن حق مسلم آن مردم مظلوم وجود دارد؟ آیا شهرک نشینان صهیونیست را غیر نظامی می دانید حال آنکه پیشرفته ترین سلاح های انفرادی و خودکار در اختیار تمام افراد آنجاست به گونه ای که وقتی در کوچه و خیابان تردد می کنند انسان یاد فیلم های وسترن می افتد. آیا می دانید ساکنان سرزمین های اشغالی (زن و مرد) تا 65 سالگی عضو احتیاط ارتش اسرائیل هستند؟
      به عنوان یک دهه شصتی عرض می کنم:
      نسل جوان ما آگاه تر از این است که فریب پروپاگاندای رسانه های فراوان و در اختیار امپراتوری صهیونیسم را بخورد و با افتخار و به دلایل مختلف از دینی و انسانی گرفته تا دشمنی در عمق ایران باستان، ضد صهیونیسم و حامی مظلومان فلسطین است.

    3. پاسخ به طاهر محمدپور شیرازی عزیز
      افرین افربن من ناراحت بودم همیشه این نسل جدید فقط فکر الکی خوشی هستش تا مطلب شمارو دیدم خوشحال شدم که نه اشتباه فکر میکردم درود به شرفت درود به پدر مادرت که چنین فرزند صالحی بزرگ کردن ، ♥️♥️♥️♥️♥️

    4. این خوشحالی بابت از پا در آوردن سربازان رژیم و شکست ادعای شکست ناپذیری بود نه کشتن افراد غیر نظامی.ضمنا تلفات غیر نظامیای رژیم چند نفر بوده و فلسطین چقدره؟دهه 60 که دستگاه تبلیغاتی روش سواره هر چیزی رو قشنگ می پذیره و زیر بار هر ننگی میره

  7. سلام و عرض ادب ، تشکر ویژه بابت موضع گیری به حق و به جای شما در برابر این مسئله ی غمبار که دل هر انسان آزاده ای رو بدرد میاره . اگه حق طلب باشیم مطمئناً بسیاری از حقایق رو میشه به روشنی مشاهده کرد. درنده خویی رژیم جعلی اسرائیل و حمایت وقیحانه و بی چون و چرای غرب و آمریکاو اذنابشون از این جنایات و سکوت سازمانهای مدعی حقوق بشر و …. به روشنی ماهیت کثیف این جماعت رذل و جنایت کار رو نشون میده. واقعاً تا کی باید فریب رسانه های دروغگوی غرب و امثالهم رو بخوریم ؟!!!!!!!! برای کسی که راحت خون انسانهای بیگناه رو می ریزه دروغ گفتن ساده ترین کار ممکنه.
    ان شا الله به زودی زود شاهد سرنگونی بساط ظلم این جماعت زورگو و جنایتکار و همدستاشون باشیم.

  8. با سلام، لطفا” فضای علمی سایت رو سیاسی نکنید. اینجور مسائل اصلا” ربطی به این سایت نداره.

    1. هر فضایی قبل از اینکه ویژگی هایی مثل علمی یا اقتصادی یا فرهنگی یا تفریحی یا… داشته باشه وقتی عنصر موثر و فعال و تشکیل دهنده آن انسان هست مقدمتا انسانی هست و بعد ویژگی های دیگه رو میشه بهش اختصاص داد. بهترین دی الکتریک ها و ایزولاتورها هم در بارها و پتانسیل های بزرگ رد میدن و حد ایزوله کردن ذهن و سایت و هر موقعیت دیگه انسانی چیه؟اتفاقات اخیر هر ایزولاتوری رو شرمنده میکنه. خیلی ندرتا ممکنه یک سایت فروشگاهی اینطور خودش رو در معرض قضاوت طیف های مختلفی از تفکرات و سطوح فهم مشتریانش قرار بده و بنده از این بلوغ و استغنای سایت آفتاب لذت بردم. به جا و تحسین برانگیز بود.

      1. دوست عزیز، اگه در این مورد دغدغه داری میتونی عازم فلسطین بشی و اونجا با اشغالگر بجنگی، با بحث کردن تو ایران هیچی عاید مظلوم نمیشه. هزار سال هم اصطلاحات علمی رو وارد مسائل انسانی و یا سیاست بکنی ذره ای در حال فلسطینی ها اثر نخواهد داشت، کار به عمل برآید.

        1. درود به شرفت…جالبه کسایی سنگ فلسطین رو به سینه میزنند که تا حالا برا یه بار اونجا نرفتن وقتی هم که میخواستن برن یا بستری میشن یا می‌خوان از فرودگاه مهرآباد عازم شن

    2. @اصغر گلابی
      دوست عزیز بد نیست گاهی توییت های ایلان ماسک رو هم مطالعه بفرمایید

  9. متاسفانه وقتی کسی نخواهد موضوعی رو با همه ابعادش مشاهده کند هرچه دیگران هم بگویند فایده نخواهد داشت ، یادمان باشد موضوع انسانیت فرای مسائل قومیتی است و این همه پیامبر امدند تا ما ادم شویم این یک و دو دوستانی که دم از مظلومیت و سرزمین غصب شده میزنند لطف کنند یک ساعت از منابع مختلف نه لزوما منابع داخلی در خصوص تاریخچه فلسطین در نت تحقیق کنند یا اگر همان هم دشوار است فیلم kingdom of the heaven رو ببینند شاید کمی موضوع مشخص تر شود نمیشود همه عالم دروغ بگویند فقط ما راست بگوییم و بس !
    راستی چرا رگهای غرور و تعصب مذهبی شما برای مسلمانان ایغور نبض ندارد یا مسلمانان میانمار ؟ یا مسلمان چچن ؟

    1. توصیه می کنم عنوان مطلب و لینک های مندرج در متن رو مطالعه کنید، هیچ تعصب مذهبی در کار نیست دوست عزیز، تفاوت مردم با هم در “آستانه” ظلم پذیری هست، فجایع اخیر آنقدر “مستمر” و “عریان” هست که اگر کسی ذره ای انسانیت داشته باشد حداقل از اقدامات ظالم دفاع نمی کند.

    2. بله با صحبت در این محل به کسی معرفتی منتقل نخواهد شد اما این عکس العمل ها ارزشمنده و نشان از زنده بودن وجدان و انسانیت در افراد داره و ما فقط آنچه هستیم رو تراوش میکنیم. از شما هم میخوام که به جای دنبال کردن بی بی سی و اینترنشنال و منوتو و فیلم و سریال یه بررسی در رسانه هایی که با پول صهیونیستها اداره نمیشن یا وامدارشون نیستند بکنی تا ذهنت با فضای بزرگتر و آزادتری آشنا بشه. در مورد یکی دو تا هم که گفتی بنده خواستم تذکر بدم که برعکس فرمودید. شما و یکی دو نفر دیگه اینجا دم از مظلومیت اسرائیل زدید و اکثریت دوستان دم از مظلومیت فلسطین زدند. در مورد ایوغور و چچن و میانمار هم بارها در فضای مجازی اینها پاسخ داده شده و متاسفانه شما اینقدر منابع محتواییتون کانالیزه و محدوده که تو این هفت هشت سال هنوز با این پاسخ ها مواجهه نداشتید. یه مقدار سرچ کنید کامل جوابتون رو میگیرید. از جمله نقش اویغورها و چچنی ها در سوریه و داعش و همکاری هاشون و حمایت هاشون با سازمان منافقین و سایر دشمنان ایران بر علیه ملت و کشور ایران و بازیشون در پازل اسرائیل و سازمان های جاسوسی غرب. قرار نیست هر کس یه برچسب مسلمون داشت ما راه بیوفتیم دنبالش کما اینکه خیلی از جنایات و خیانت های دهه شصت بر علیه کشور و مردم ایران مستقیم یا غیرمستقیم توسط هموطنان به ظاهر مسلمان صورت گرفته. یه تعدادی از همین مسلمان ها شب و روز التماس میکنند امریکا به ایران حمله کنه و بمباران کنه همه جا رو. هر خیانتی هم بتونند بر علیه ایران انجام میدهند. البته که بنده اون مسلمون سنی غزه رو به لحاظ انسانیت و شرافتش نزدیکتر و دوست تر به خودم میدونم تا برخی مسلمان هایی که باهاشون از قضا در یک منطقه جغرافیایی متولد شدم. خدا همه ما رو هدایت کنه و ذهن و قلبمون رو از اسارت و کینه و گمراهی نجات بده انشاالله.

    3. نیمای عزیز، یکی از شاهدها امروز از غیب رسید و اویغورهای عزیز و مظلوم شما که نگران و مدعی بودی بابت حمایت نشدن ازشون در کنگره جهانی اویغور، این به ظاهر و اصطلاح مسلمانان، از حملات اسرائیل حمایت کرده و حماس رو محکوم کرده اند. عمو جان همونطور که دوستان دیگر فرمودند یکم فضای دریافت اطلاعاتتون رو گسترش بدید راحت تر از این باتلاق ادراکی که با رسانه هاشون برای امثال شما ایجاد کردند خارج میشید و انسانیتتون رو نجات میدید. همین رهبر اویغورها پای ثابت گردهمایی های سازمان منافقین برای سخنرانی و حمایت ازشون هست. خب هر گردی گردو نیست و بر هر اقدام یا عدم اقدام دلایل متعددی مترتب هست که من و شما اکثرش رو شاید ندونیم. فقط امثال بنده بر اساس چند دهه هدایت کشتی در این دریای طوفانی و متلاطم به کشتی بانان بیشتر اعتماد داریم تا سو ظن و شما با هزاران شبهه و دروغی که روزانه دریافت میکنید و نوش روح و روانتون میکنید ساده ترین پدیده های طبیعی رو هم به سو مدیریت و فشل بودن یا ناراست بودن ارتباط میدید. البته حسن ظن ما منافاتی با انتقاد به عملکردهای غلط نداره و بیشتر ناظر به دیدگاه نسبت به کلیت و کلان موضوع کشور و غلبه بر انواع توطئه ها و نقشه های شوم و جنایتکارانه ای هست که برای ما کشیده بودند هست. موفق باشید.

  10. سلام وقت بخیر.عبادات قبول.
    دمتون گرم.
    مسلمون باید موضع خودش رو صریح بیان کنه
    تولا و تبری
    یا علی

  11. مدیر عزیز قلم شیوایی دارید جملات و واژگان منقلب کننده ای ذر دفاع از ارمان برادران و خواهرانتان در هزاران کیلومتر انطرف تر به تحریر دراوردید که البته این روزها در ایران ویران شده ما اگر نفعی در چیزی نباشد عملا همگان ان چیز را حتی اگر استخوانی در گلو باشد با تمام توان نفی میکنند
    به این تا بحال فکر کرده اید که از سال 96 تا 1401 چند بچه کودک نوجوان جوان میانسال پیر مرد و زن هموطن مان توسط قوای سرکوبگر حاکمیت با خونسردی تمام و در روز روشن به خاک و خون کشیده شدند ؟ تابحال به این فکر کرده اید چند تن از انان از خریداران باوفای افتاب رایانه بوده اند که دیگر از ایشان خبری نیست ؟
    استاد جایی فرمودید رسول اکرم فرموده : مردم آنگاه که ظالم را ببینند و او را باز ندارند، انتظار می رود که خداوند همه را به عذاب خود گرفتار سازد.
    شما که برای عرب خرقه جر میدهید و از رسولتان جملات قصار از دل تاریخ بیرون میکشید چرا برای در تنهایی مردن جوان هموطن حرفی برای گفتن ندارید ؟
    والله که اگر اندک ایمانی در دلمان ماند ان ایمان ایمانی جز ایمان به نزدیکی روز تلافی نیست

    1. اینکه فکر می کنید این چند جمله در دفاع از عرب است برای شما متاسفام که انسانیت را در همان محدوده تصورات ذهنی و آریایی خودتان اسیر کرده اید.
      هیچ اعتراضی را علیه هیچ جنایتی نمی پسندید چون عقیده دارید همه باید مثل شما فکر کنند و هر کس مثل شما نیست علیه شماست!
      اگر در همه این سال هایی که دو هم وطن به جان هم افتاده اند و ایران در سوگ نشسته است، شما رد پای خباثت “بیگانه” را ندیده اید باز هم برای شما متاسفام …

    2. جناب مهران آریایی اصل، به جز اینکه بخش های عمده کلامتان بلغور شده نشست های تحلیلی ایران اینترنشنال و منوتو و سایر رسانه های فارسی اسرائیل هست باید خدمتتان عرض کنم که خود غربی ها صدها بار اعتراف کردند که در تمامی چالش های اینچنینی که در ایران طی چهل سال گذشته رخ داده طراح و بازیگردان اصلی بوده اند و اینکه کشور در شرایطی قرار بگیرد که چنین فضای زد و خورد کشت و کشتاری ایجاد بشود تا جایی که عوامل خودشان عموما دنبال کشته سازی بوده و هستند. چند کودک و زن و پیر و جوان؟ کدامش به جز داخل اینترنشنال و منوتو ثابت شد کار حکومت بوده؟ با کدام ادله و شواهد؟ چند تن از مشتریان وفادار آفتاب رایانه در این سالها توسط حکومت به خاک و خون کشیده شده اند؟ فکر کردی اینجا لاین منوتو هست و ما هم یه جفت گوش مخملی داریم که اینجا دیگه برای ما اینطور مینویسید؟ این ادبیات و نحوه بیان و “عرب و فارس” کردن و “کشتار حکومت” و عبارت “رسولتان” و “روز تلافی” به صورت جامع و کاملی پروفایل سربازان واحد 8200 اسرائیل هست و اگر واقعا ایرانی هستید که بعید میدونم، باید از این بابت بهتون تبریک بگم چون شما با کیفیت خوبی برای صهیونیسم خرقه جر میدهید و از دل هزاران دروغی که روزانه تولید میکنید جملات قصار برای تحمیق دیگران بیرون میکشید. اشتباه تشریف آوردید جناب، بروید به همان گروه های خودتان در تلگرام.

    3. شما نیز قلم دلربایی دارید جناب مهران و به خوبی و زیبایی دروغ های دشمنان قسم خورده این مرز و بوم را در خصوص به خاک و خون کشیده شدن ابناء ایران و مشتریان باوفای آفتاب رایانه توسط حکومت به رشته تحریر درآوردید. مشکل همینجاست که قرار است ما این اکاذیب را بدون هیچ شاهد و سند و مدرکی فقط چون دشمنان این سرزمین ادعا میکنند باور کنیم اما چشممان را به روی جنایت هایی که سالهاست در مقابلمان و بر علیه این ملک و ملت و مملکت ایران و سایر ملل منطقه انجام میدهند ببندیم. اینان از هیچ حوزه ای اعم از فرهنگ و اقتصاد و دارو و حمله نظامی و تروریسم و تجزیه طلبی و فریب و نیرنگ برای ضربه زدن و تسلط بر این ملت ها مضایقه نکرده اند و هر چه توانستند انجام دادند. امروز هم با چشمانمان شاهد جنایت بزرگی بر علیه ملتی مظلوم و اسیر دست این غاصبان جنایتکار و خدایگان دروغ و نیرنگ هستیم اما باید اینهایی که خودمان از ظلم و عداوت دشمنان حس کرده ایم و دیده ایم را نادیده بگیریم و به توهماتی که قاتلان و جانیان صهیونیست در رسانه هایشان به خوردمان میدهند توجه کنیم. این حقیقت را نبینیم و آن توهم را حقیقت بپنداریم. هر کسی برای آرمان خود خرقه چاک میدهد، گوارا باد بر ما که خرقه برای انسان و انسانیت چاک میدهیم و جملات قصار رحمه للعالمین و نبی خاتم را به زبان میآوریم، نه اینکه خرقه برای جایتکارترین و پست ترین اقوام تاریخ و پلیدترین دشمنان این مرز و بوم چاک دهیم و دروغ های شاخدار و ادعاهای باطلشان را از دل تاریخ بیرون بکشیم و شرافت و انسانیت و عقل و منطق و قلم را به هرزگی بکشیم. روز تلافی برای این جانیان فرارسیده و مجال دیگری نخواهند داشت انشاالله.

  12. بنام خدا
    مطلبی را از بزرگی می خواندم یادم هست در دوران جوانی و نوجوانی آنچنان آنرا فهم نمی کردم ولی با اتفاقاتی که در چند سال اخیر افتاد از دوباره مطالعه کردن آن شگفت زده شدم لطفا به این پیام توجه فرمایید ” و شهید یعنی حاضر، كسانی كه مرگ سرخ را به دست خویش به عنوان نشان دادن عشق خویش به حقیقتی كه دارد می میرد و به عنوان تنها سلاح برای جهاد در راه ارزش های بزرگی كه دارد مسخ می شود انتخاب می كنند، شهیدند حی و حاضر و شاهد و ناظرند، نه تنها در پیشگاه خدا كه در پیشگاه خلق نیز و در هر عصری و قرنی و هر زمان و زمینی و آنها كه تن به هر ذلتی می دهند تا زنده بمانند، مرده های خاموش و پلید تاریخند و ببینید كه آیا كسانی كه سخاوتمندانه با حسین (ع) به قتلگاه خویش آمده اند و مرگ خویش را انتخاب كرده اند، در حالی كه صدها گریزگاه آبرومندانه برای ماندنشان بود و صدها توجیه شرعی و دینی برای زنده ماندنشان بود، توجیه و تاویل نكرده اند و مرده اند، اینها زنده هستند؟
    آیا آنها كه برای ماندنشان تن به ذلت و پستی رها كردن حسین (ع) و تحمل كردن یزید دادند؟ كدام هنوز زنده اند؟هركس زنده بودن را فقط در یك لش متحرك نمی بیند، زنده بودن و شاهد بودن حسین (ع) با همه وجودش می بیند، حس می كند و مرگ كسانی را كه به ذلت ها تن داده اند، تا زنده بمانند، می بیند.آنها نشان دادند، شهید نشان می دهد و می آموزد و پیام می دهد كه در برابر ظلم و ستم، ای كسانی كه می پندارید: «نتوانستن از جهاد معاف می كند»، و ای كسانی كه می گویید: «پیروزی بر خصم هنگامی تحقق دارد كه بر خصم غلبه شود»، نه! شهید انسانی است كه در عصر نتوانستن و غلبه نیافتن، با مرگ خویش بر دشمن پیروز می شود و اگر دشمنش را نمی كشد، رسوا می كند.و شهید قلب تاریخ است، همچنان كه قلب به رگهای خشك اندام، خون، حیات و زندگی می دهد. جامعه ای كه رو به مردن می رود، جامعه ای كه فرزندانش ایمان خویش را به خویش از دست داده اند و جامعه ای كه به مرگ تدریجی گرفتار است، جامعه ای كه تسلیم را تمكین كرده است، جامعه ای كه احساس مسوولیت را از یاد برده است و جامعه ای كه اعتقاد به انسان بودن را در خود باخته است و تاریخی كه از حیات و جنبش و حركت و زایش بازمانده است، شهید همچون قلبی، به اندام های خشك مرده بی رمق این جامعه، خون خویش را می رساند و بزرگترین معجزه شهادتش این است كه به یك نسل، ایمان جدید به خویشتن را می بخشد.شهید حاضر است و همیشه جاوید.” فوق العاده بود لطفا تک تک کلمات و واژه ها را تحلیل کنید شما همگی عالی هستید انشاالله موفق و موید باشید

  13. سلام. چقدر خوبین شما. باعث افتخارم هست که از سایتتون خرید میکنم.
    توی زمانه ای که جنگ رسانه باعث شده خنجر زدن به حق افتخار باشه (از سلبریتی ها تا ما مردم عادی) شما یک تنه مرز انسانیت رو برقرار کردین. همینطور شریف بمونید. به یاری حق دیر نیست که این سرطان جهانی بساطش جمع بشه و اون وقت هست که چشممون به حقیقت واقعی روشن میشه. الهم عج لولیک …

  14. تاسف داره مردم زرنگ کشو ما دروغهایه دشمنهایه خودشون رو باور کردند
    تاسف داره که جایه ظالم و مظلوم رو عوض کردن.
    جنایت اسراییلیها بر مردم هیچ کجای دنیا پوشیده نیست گواه حرفمم کامنتهای پستهای سران رژیم ظالم اسراییلی هست از ترک فرانسوی مالزیای حتی ادم معروفهاشون هم لقب اسارییل قاتل رو دادن بهشون . حتی به مردم کشو ما که طرفداری میکنن میگن هدف بعدیه این بی رحم ها کشور شماست !!
    اما بازم ایرانیها در نهایت حماقت طرفداری میکنن.
    ولقعن چی باید گفت بهشون !!!!

  15. ظالم و ظالمان همیشه همه جا هستند و ما فقط انچه را که به نفعمان هست بیان میکنیم باشد که شجاعت جای ترس و حق گویی جای باطل گویی رو بگیرد
    سیاسیون منفعتش را میبرند و مردم بیگناه رنج و عذابش را میبینند حال چه این جنایت ها در فلسطین باشد و چه در اسرائیل و چه در اکراین و چه در چین و چه در روسیه و چه در سوریه و چه در عراق و چه در افغانستان و چه در پاکستان و چه در ایران خودمون و چه …..
    میبینید هنوزم هستند مظلوم همیشه مظلوم خواهد ماند تا وقتی که تو دیدت سیاسی باشد و منفعت گرانه و الا هیچ انسانی از هیچ قومی بر دیگری برتری ندارد
    ظلم پذیر بودن بخشی از روزمره ما شده و بس
    سخن کوتاه کنم و مخلص کلام اینست که شیخ اجل میفرماید
    بنی‌آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند
    چو عضوی به‌درد آورَد روزگار دگر عضوها را نمانَد قرار
    تو کز محنت دیگران بی‌غمی نشاید که نامت نهند آدمی

  16. از موقعی که دیدم بالای صفحتون نوشتید هو الرزاق و با عقایدتون آشنا شدم فقط از شما خرید میکنم همچنین به دوستانم هم سفارش کردم.درود برشما ای انسان آزاده

  17. ای کاش یه کم واقع بین باشید.فکر می کنید این حجم از تنفر مردم ایران نسبت به مردم فلسطین از کجا آمده؟فکر می کنید واقعاً مردم از دیدن وقایع جنگ اخیر لذت می برند یا واقعاً علاقه ای به رژیم اشغالگر دارند؟قطعاً چنین نیست.خیلی خوشبینانه این مثال رو میزنم: خانواده ای رو در نظر بگیرید که پدر خانواده بجای تأمین نیازهای اولیه فرزندانش (خوراک،پوشاک،ازدواج و…)، فقط به فکر انجام امور خیریه و رسیدگی به حال یتیمان محل باشه.بنظر شما فرزندان این پدر چه حس و حالی نسبت به فقرا و یتیمان پیدا می کنند؟ این مثال مصداق حال مردم ایران هست.

    1. ای کاش شما یکم واقع بین بودید و به جای در نظر گرفتن جامعه آماری خانواده و دوستانتون و مدیایی که توش سیر میکنید به واقعیت جامعه نگاه میکردید. البته که این مشکل ریشه ای هست و تا بند نافتون رو از این رسانه ها و دریای خروشان دروغ که در مغزتون میکنند قطع نکنید در همون هپروت ادارکی خواهید بود. یاد آمار و ارقام شورش پارسال افتادم که همه شهرها سقوط کرده بود و نود درصد مردم طرفدار این شورش اسرائیلی آمریکایی بودند و مسئولین هم فرار کرده بودند ونزوئلا. اون اعداد و ارقام و توصیفات هم پارسال از طرف این جماعت به عنوان اینکه واقع بین باشید همه مردم طرفدارمون هستند مطرح میشد اما در نهایت گل سرسبد و منتخب شورای اپوزیسیون یعنی رضا پهلوی خائن و دلقک بعد از یه سال گذشت از کمپین وکالت میدهم، طرفدارانش به پونصدهزار نفر تو کل دنیا هم نرسید ولی هنوز میبینم این جماعت فکر میکنند در اکثریت هستند و شما سیر در هپروت رو ببین تا کجا ممکنه انسان رو به خطا بیندازه. همه عبارات دیگه اعم از “تنفر” و “تامین فقرا و یتیمان محل به جای بچه ها” هم از همون دریای دروغ نشات میگیره و شما اصلا نمیدونی که واقعا حمایت از این گروه های مقاومت که در نهایت هم امنیت همه مردم از جمله شما رو تامین کردند و به کشور قدرت داده به چه صورت بوده و رقمش واقعا چقدر بوده. آنچه که رسما اعلام شده بود رو اگر بین بیش از هشتاد میلیون ایرانی تقسیم کنند شما باهاش یه وعده ساندویچ هم در سال نمیتونی بخری اما به ازاش در سایه امنیتی که حاصل کرده به جای واقع بینی میشینی اینترنشنال و منوتو میبینی و میای از این حرفها میزنی. کمپین حریفت منم در خود ایران ظرف سه چهار روز بیش از شش میلیون نفر توش ثبت نام کردند. اینو با اون یک سال و پونصدهزار نفری که خیلیاشون ایرانیهای خارج از ایران بودند مقایسه کن. تو همین گروه ببین چند نفر مثل خودت پیام گذاشتند؟ اینا واقع بینی نیست نه؟ به مدل خودتون اگر بخوام آمار بدم و واقع بین باشم این افرادی که شما توصیف کردید شاید یک درصد مردم ایران هم نباشند و مصداق حال مردم ایران در خصوص فلسطین واقعیاتی هست که در جامعه و بین مردم عادی با وجود سختی ها و مشکلاتی که دارند بروز داره و شما نمیبینی و چند تا بازیگر و کارگردان و ورزشکار و استاد دانشگاه که عمدتا شخصیت سلبریتی و جلب توجه کنندگی دارند تا تخصصی معیار جامعه آماریتون هست.

    2. سلام
      برادر من وقتی ما هنوز سر مسایل متفرقه بحث میکنیم و فکر میکنیم باید نقطه مقابل هم قطارهامون باشم حتی وقتی مسیر و مقصدمون یجاست، به جایی نمیرسیم نه تو زندگی جمعی نه حتی تو زندگی شخصیمون خود بحث که دیگه هیچی

      فکر نکنم کودک کش بودن و غاصب بودن رژیم صهیونسیتی برای هیچ گروهی تو این کره خاکی پوشیده باشه و فکر نکنم هیچکدوم از مایی که داریم با هم صحبت میکنیم نظر دیگه داشته باشیم

      و درضمن دولت پدر ما نیست کارگذار ماست اگر ما خواسته هامون رو درست انتخاب کنیم و انجام بدیم اون هم راهی به جز فرمانبرداری نداره

  18. در دنیایی که افراد برای آسیب ندیدن سود و منفعت شخصیشون در مقابل ابتدایی ترین پله های انسانیت سکوت می کنند. دیدن مطلب شما بنده رو بسیار امیدوار کرد ، ان‌شاءالله زندگی پر پرکتی داشته باشید .

  19. سلام
    صادقانه بگویم هیچ انتظاری نداشتم تا در سایت تجاری شما در این موارد مطلبی ببینم
    واقعا تعجب آور بود
    اما جای امیدواری است که هنوز انسانیت و شرافت
    بر پول می چربه
    ممنون

  20. در مورد اشغال کردن یک سرزمین همیشه برام سوال بوده که کی واقعا مالک یه سرزمینه؟ مثلا قوم یهود که هزار سال قبل از ظهور اسلام در این سرزمین بودن به سرزمین حق دارن یا مردم فلسطین؟ یا مثلا همین ایران خودمون یه زمانی تمامی کشورهای اطراف رو در بر میگرفت.الان هیچکس نمیتونه انکار کنه که عراق و ترکیه و افغانستان و پاکستان و بحرین و …. زمانی ملک ایرانیان بودند و با جنگ و هزار مورد دیگه الان به نام کشور های دیگه حتی برای ایران شاخ و شونه هم میکشن.ایا ما الان میتونیم چون مالک اصلی این سرزمین ها هستیم همرو از دم تیغ رد کنیم؟؟

    و در اخر تاسف میخورم برای کشورهای غربی پر ادعایی مثل امریکا که دلیل اصلی تمامی این مرز بندی ها و ملی پرستی ها و خونریزی ها هستن و از کشتن کودکان بی گناه سراسر دنیا با وقاحت تمام حمایت میکنن.

    تاوان این تعصبات رنگی، قومی، ملی و مذهبی رو فقط کودکان و مردم بی گناه میدن. همونطور که خداوند بارها در قران فرموده همه با هم برابرند و کسی بر کسی برتری و حق نداره

  21. دمتون گرم… لابه لای این جو و هیاهوی رسانه ای علیه انسانیت… اولین سایت تجاری را دیدم که منفعتش را فدای انسانیت کرده …

    همین که بابت بیان این حقیقت فحاشی شنیدید نشان از جو رسانه ای حاکم داره …

    انسانیت و وطن پرستی شما قابل تقدیر با کلمات نیست …

    خداقوت …

    1. آها الان شد؛ همین الان تو مرزهای ما جنگه پاشو برو ببینم مرد هستی وقتی اسلحه رو بهت بدن لرزه دستهات میذاره تو دستت بمونه وقتی اینو میگی باید برای ایران خدمت کنی و اتفاقا ما نیرو کم داریم پاشو مخصوصا در مرزها با گروهک های مواد مخدر و قاچاقچی های مواد ؛ ببین امثال شما را خوب میشناسم . چیزی نگید بهتره خیلی سعی کردم محترمانه جوابت رو بدم ولی زمان امثال شما را له خواهد کرد این حرف من یادت باشه. تشکر از آفتاب رایانه

      1. وظیفه من مرزبانی و دفاع از مرزها نیست! مملکت مگه ارتش و نیروی دفاعی نداره که یک شهروندی که خدمت سربازی هم رفته الان دوباره بخواد بره مرز … من شهروند نهایتا باید مالیات بدم که اونم ماشالله هر سال بیشتر از سال قبل ازم گرفته میشه ولی آیا نفت و مالیات و منابع کشور برای ایران آباد هزینه میشه یا صرف ایدولوژی و …
        مرغ پخته از افکار شما لبخند بر لبش می‌نشیند.

        1. کاش آمریکایی ها و اروپایی ها هم دقیقا همین تفکر شما رو داشتن اونوقت اگر میلیاردها دلار پول مالیات مردمشون را در قالب کمک های رسانه ای ، مالی و تسلیحاتی صرف حمایت از قاتلین و کشتار انسان های بی گناه نمی کردند قطعا ما هم نیازی به حمایت از فلسطینی ها نداشتیم!

  22. بخش بسیار کوچکی از مردم ایران
    به موقعش میبینیم جانتون رو فدای ایران میکنید یا نه در حد همین شعار می مونه

  23. جنگ بین مذاهب همیشه در طول تاریخ وجود داشته و منحصر به زمان حال نیست فقط شکل آن گوناگون بوده است
    در این میان همیشه مردم خسارت میبینند و بازنده هستند و حکام به چپاول خود مشغولند
    بنظر من جدال مذهبی نشانه بی خردی و عقب ماندگی فرهنگی است و شعور هر مردمی از نحوه عملکرد آنها در حیات دنیوی تعیین کننده اصلی است
    خداوند به مردم آنچه که لایقش هستند میدهد و این مربوط به ایدئولوژی و سنتها و مناسک آنها نیست بلکه به کیفیت عمل و کردار آنان مربوط می شود
    سلامت و شادکام باشید

  24. آفتاب رایانه دمت گرم – متاسفانه عمده مردمان سرشان در کسب کارشان هست و حداقل اشاره ای به این همه جنایت و بزرگترین ماست مالی جهانی که علنا دارند نسل کشی می کند را حتی اشاره هم نمی کنند یا از آن بدتر توجیه های آبکی و دروغین خود رسانه های صهیون را بلغور می کند بماند که آلان تشت رسوایی آنها بصورت زنده و آنلاین قابل مشاهده است فقط یک کور ذهنی توجیح می کند

  25. ممنون از شما تاجری که مسلمانان واقعی هستی ایول و تف به اون بی شرفایی که دم آزادی میزنن ولی تو ماجرای فلستین خفه خون گرفتن.
    حق یار و نگهدار امثال شما …..

  26. شما بازیچه دست رسانه ها شدید و خود خبر ندارید ، درست است که ریختن خون انسان های بیگناه گناهی نا بخشودنی است ، اما در هرصورت انها قومی هستند که سرنوشتشان به دست خودشان رقم خورده و میخورد و نیز خواهد خورد(همانگونه که در قران بیان شده) لاکن خودکرده را تدبیر نیست، اما ذهنم درگیر افرادی چونن شماست که اینگونه می اندیشند ، شما فقط کشته شدن انسان ها توسط بمب و موشک هارا می‌بینید و در اینجا قصه ی هزار و یک شب می‌نویسید اما حال مردم سرزمین خود را نمیبینید که از فقر و تنگ دستی قشر عظیمی از جوانان کودکان و پیرمردان و پیرزنان را هر روز به کام مرگ ، فساد و فحشا میکشد و اهسته اهسته جان شیرین اهنها را میستاند ولی دم نمیزنید ، به راستی چرا؟!سران در برف کرده تان منجمد شده است؟؟ جان دادن کسی که با موشک میمیرند هزاران بار شیرین تر از کسانی هست که امید هروزشان ناامید و مرده های متحرک برزخی شده اند که چاره ای جز زجر کشیدن تا لحظه ی مرگشانن ندارند هست …. مظلوم وطنم ایرانم

    1. نظرتون چیه برای نجات وطن از ظلم، چند ده میلیون ایرانی رو که با عقاید شما مخالف هستند با موشک و بمب های شیرین نابود کنید؟! دقیقا مثل صهیونیست های مظلوم !

    2. مدیر محترم کسی نگفت صهیونیست مظلومه ، هرکس که خون بی گناهی رو میریزه ظالم هست ، چه صهیونیست باشه چه مسلمان یا هر دین دیگه ای ، افکار خودتان را به دیگران نسبت ندهید ، شما اگر فردی آزاده هستید ابتدا نگران انسانیت از دست رفته در کشور خودتان باشید و اول سنگ مظلووان وطن خود را به سینه بزنید ، واگر از این حجم ظلمی که در کشور خودتان حاکم هست برای دفاع از مظلومان آن وقتی برایتان ماند آنوقت سنگ مظلومان دیگر کشور هارو هم به سینه بزنید … امیدوارم متوجه باشید!

      1. دقیقا مشکل ما و شما همین زبان دیکتاتوری هست که شما و همفکرانتان استفاده می کنید، همیشه در تلاشید که برای دیگران تعیین تکلیف کنید وگرنه چه لزومی داشت که بخواهید برای ما و یا هر کسی، ابتدا و انتها و اولویت معین کنید؟ اینکه بخواهید تعیین کنید دیگران از چه مظلومی حمایت کنند و از چه مظلومی حمایت نکنند در تعارض آشکار با مفهوم آزادی و در امتداد همون بازی رسانه ای غرب هست که خودتان خیلی خوب به آن اشاره کردید!

    3. قصه هزار و یک شب را گفتید ..داغ جنایت یهودیهای خبیث در دل تاریخ ایران با ان استر، ملکه ی شومشان باز در دل ما شعله کشید. چه شده شما را که چنین دروغ میگویید. در حال حاضر وضعیت معیشت مردمان ایران از بسیاری اروپایی ها بهتر است. اگر قیمت ها و میزان دستمزد و .. برایتان ملاک است با دلیل و سند صحبت کنم. بد نیست خودتان هم گشتی بزنید وضعیت ها را ببینید، قیمت برق را که در تابستان نمیتوانند خانه هاشان را خنککنند و در زمستان نمیتوانند گرم کنند. نفت ندارند بسیاریشان انرژی هسته ای که دارند. بله درست میگویید صنایع پیشرفته ای دارند…به برکت غارت کشورهای جهان…شنیده اید بعضی کشورهای آفریقایی معادن غنی طلا دارند ولی پول رسمی شان فرانسویست … و فرانسه بیشترین ذخایر طلا را دارد …مسئله ساده ایست…فرانسه همیسه میتواند از آنها طلا بخرد چون ماشین چاپ پول دارد.. ایران عزیز ما سر کدام کشور چنین کلاه گذاشته و به کدام کشور چنین لشگر کشی و تجاوز کرده…

      متن زیر را کپی کردم شاید روشن تر شوید

      جنایت هایی که فرانسویان،ا نگلیسی ها،س ازمان هایج اسوسیـ ـ تروریستی آنان، و دیگر جنایت کاران اروپایی در اقصا نقاط دنیا مرتکب شده اند، مبحثی نیســت کــه بتــوان آن را در یک یــا چند جلد کتــاب گنجاند. اگر قرار باشــد که مــا فقــط نام جنگ هایــی را کــه در دوران مختلف، فرانســه به پا کرده اســت، یا به دلایلی در آن ها شــرکت داشــته است، بنویسیم، تقریباً بیست صفحه از این کتــاب را بایــد به آن اختصــاص دهیم. درمــورد آمریکا نیز همیــن قضایا صادق اســت و درمــورد انگلیــس، عمق جنایت هایی کــه مرتکب شــده اند، به مراتب بیشــتر اســت. برخی از کشــورهای اروپایی به راحتی قارۀ افریقا را اشغال کردند؛ آن مناطق را به اســتعمار خود درآوردند؛ بومیان آن مناطق را کشــتند و کســانی را که جان ســالم به در بردند، استثمار کردند، و معادن و دارایی های خدادادی آن ها ــ از نفت و طلا و الماس گرفته تا اورانیوم و دیگر معادن ــ را چپاول کرده اند و می کنند و هر جنایتی را که دوست داشتند، در آن کشورها مرتکب شده اند و می شوند. آن ها را فقیر و بدبخت می خواندند، درحالی که آن ها فقیر نبودند، بلکه گرگ هــای اروپایــی و به عبارت دیگر، داعش های کراواتی، آن ها را می کشــتند و دارایــی آن هــا را می دزدیدند. قضایــا تا آن جا پیش رفت کــه بخش هایی از قارۀ افریقا و برخی از کشورهای افریقایی ازآنِ یک یا چند کشور اروپایی شد و حتی براســاس نام آن کشــورهای استعمارگر، خوانده می شــد و بر همین اساس، روی نقشــه نام گذاری شــده بود؛ به عنوان مثال، نام بخش هایی از قــارۀ افریقا که زیر سلطۀ برخی از کشورهای اروپایی بود و بر همان اساس خوانده می شد، عبارت بود از: غرب افریقای فرانســه، افریقای استوایی فرانسه، شرق افریقای انگلیس، شــرق افریقــای پرتغــال، شــرق افریقــای ایتالیــا، غــرب افریقــای پرتغــال، شــرق افریقای آلمان، جنوب غربی افریقای آلمان.A هم چنین نام برخی از کشورهای افریقایی که تحت نام کشورهای استعمارگر بود، عبارت بود از: مراکش فرانسه، مراکش اســپانیا، کنگوی بلژیک، سومالی فرانســه، سومالی انگلیس، سومالی ایتالیا، گینۀ اســپانیا، گینۀ پرتغال، زنگبار انگلیس.A ســپس، از ســال 2291 تا 4991 میــلادی، کشــورهای افریقایــی، در ظاهر، اســتقلال یافتنــد؛ چنان که در ســال 2291 میلادی کشــور مصر استقلال یافت و در ســال 4991 میلادی کشور افریقای جنوبی از رژیم آپارتاید خارج شد. مطالبــی را کــه نگارنــده در این بخش یــا در کتاب های دیگــر دربارۀ برخی جنایت هــای آمریــکا یــا غربی هــا ذکــر کــرده اســت، درمقابــلِ بُعــد و گســترۀ جنایت هایی که آن ها درطول تاریخ مرتکب شــده اند، هیچ اســت و همانند این اســت کــه نگارنده دربارۀ چنــد جنایت صدام حســین عفلقی، که علیه دوســتان سابقش در بغداد مرتکب شده اســت، مثالی بزند و سپس، خواندۀ آن ســطور نیــز بــه ایــن نتیجه برســد که صدام حســین، آن قــدر هــم، آدم بدی نبــوده اســت و می توان او را بخشــید یــا از او تعریف کرد، درحالی که شــمارش و ذکــر جنایت هایــی که صــدام درطول جنگ تحمیلی علیه مــردم ایران و نیز جنایت هایی که علیه مردم عراق مرتکب شده است، در صدها جلد کتاب هم نمی گنجد. به هرحال، در این جا، مناســب اســت تا برای آشــنایی بیشــتر خوانندگان با ماهیت و سوابق برخی از این داعش های کراواتی، فقط، به یک مورد دربارۀ فرانسه اشاره شود. در گذشــته، چنیــن نبود که تمــام مردم فرانســه نظام جمهــوری را بپذیرند، بنابرایــن، جمهوری خواهــان بــرای به کرسی نشــاندن نظــام جمهــوری، تا توان داشــتند، به کشــتار فجیع و گســتردۀ مخالفان جمهوری دســت زدند. کشتار فرانســویان کاتولیــک در وانــدیB فرانســه ــــ در غرب فرانســه و جنــوب رودخانۀ لوار ــــA در ســال 3971 میــلادی، که آن جنگ سه ســال طول کشــید، و از آن با عنوان «جنگ در واندی» نام می برند،B نمونه ای از آن جنایات اســت. کشــتار در شــهر نانْتC نمونۀ دیگری است. در اول اوت سال 3971 میلادی، اجلاس [جمهوری خواهان]، فرمان نابودی و قتل عام مردم شهر واندی را صادر کرد. در آن جنگ، مردم غیرنظامی را کشتند؛ به زنان تجاوز کردند؛ حتی کودکان را با سرنیزه می کشــتند، زیرا می خواســتند در اســتفاده از باروت صرفه جویــی کنند.

  27. این دیکتاتوری نیست برادر این عقلانیته ، مثل اینه که شما فرزندانتان در خانه گشنه و مظلوم باشند اما شما فقط به فکر بچه های همسایتان باشید و دغدغه تان غیر از اعضای خانوادتان باشد … اگر از نظر شما این طرز فکر دیکتاتوری است پس ادامه بدید …. نرود میخ آهنی در سنگ

    1. همین که خودتان را عقل کل می دانید و بقیه را نادان و ابله فرض می کنید نشان از خوی دیکتاتور مابانه شما دارد. در خصوص مثالتان هم باید عرض کنم مسئولیت و وظیفه هر کس بر اساس توانایی ها و موقعیت او تعیین می شود نه ما پدر خانواره ایم و نه شما و یا فلسطینی ها فرزندان ما !
      ما به عنوان عضوی از یک جامعه بشری، یک مسئولیت اجتماعی برای خودمان تعریف کرده ایم و قطعا پرداختن به وظایف کوچکتر موجب نادیده گرفتن وظایف بزرگ تر نیست که البته این بستگی به دید شما دارد، اگر کوته بین نباشید قطعا بنی آدم اعضای یک دیگرند و تعریف اجتماع از آن چیزی که شما فکر می کنید فراتر می رود و آثار و پیچدگی های روابط بین انسان ها و جوامع کوچکتر بشری در خط و مرز های فیزیکی نمی گنجد. در انتها نیز شما را بر حسب وظیفه انسانی دعوت به عقلانیت می کنم با ذکر این نکته که هر مشکلی راه حل مخصوص و منحصر به فرد دارد، قرار نیست همانطور که از دستانتان برای غذا خوردن استفاده می کنید، پاهایتان را نیز مجبور کنید که غذا را در دهان شما بگذارند!

  28. جالبه که شما به من میگید دیکتاتور اما خودتان تحمل شنیدن کوچکترین نظر مخالفی رو ندارید ، و کلی برچسب به من چسبوندید . شما به عنوان جامعه بشری که وظیفه خودتان حمایت از مظلومین ان سر دنیا میدانید پس چرا تا کنون مطلبی راجع به مرد مظلوم کونگو، موزامبیک ، سومالی و… ننوشته اید؟؟ به نظر میرسد شما مقصود دیگری به جز حمایت از مظلومان دارید . اگر که من را مجددا دیکتاتور نمیخوانید کشور خودتان هم جزو جامعه بشری محسوب میشود ، کافیست چشمان خود را باز کنید و کمی اطراف خود را نگاه کنید مظلومان بی صدا و رسانه را به وفور خواهید دید .
    دست و پایی که در اثر بیماری فلج شده اند و از پس انجام کار های شخص صاحبشان بر نمی آیند نمیتوانند یاری رسان دیگری باشند …

    1. اگر تحمل شنیدن نظرات مخالف وجود نداشت نظرات شما تایید نمی شد، در خصوص سایر مضلومین هم هر کجای دنیا در طی چند هفته، 7000 کودک قتل عام بشن مطمئن باشید ما سکوت نخواهیم کرد، مشکل ما و شما در تعریف مظلومیت هست! در خصوص دست و پا هم اگر اعتقاد به فلج بودن آن دارید پس توقعاتتان را هم بر اساس اعتقاداتان تنظیم کنید و انتظارات بیهوده نداشته باشید.

    2. ظلم و ظلم پذیری در هیچ کجا از هیچ کسی پذیرفته نیست. باید سر ظالم رو قطع کرد تا در هیچ کجا ظلمی نکنن که این سر فعلا توی اسرائیل با بدنه آمریکاست.

  29. سلام

    ممنون از مدیر محترم که چنین بستری را فراهم کرده و ممنون از همه تفکرات که مشارکت می کنند و صحبت می کنند.

    من به عنوان یک مسلمان شیعی که سعی میکنم اسلامم شناسنامه ای نباشد، نظر می دهم.

    قبول دارم تفکر یهود چه مشکلاتی از صدر اسلام ایجاد کردند و بعد مشکلاتی که در خلافت ایجاد کردند و …. کلا تفکر صهیونیست را به عنوان یک تفکر مشمئز کننده شناخته ام هرچند مطالعه ای نداشتم.

    اما الان من این رژیم اشغالگر را رژیمی می دانم که بیش از 75سال قدمت دارد و در این دوران من ضعیف شدن آن را نمی بینم، واقعیت هم شنیده ام که نظام اقتصادی حاکم بر دنیا تحت نفوذ یهود است.

    امروز ما باید ببینیم با این رژیم چه باید بکنیم؟

    فرمایش امام خمینی یا سخنرانی آتشین شهید مطهری در خصوص خطر این رژیم و چه باید کرد ها، نسخه من در سال 1402 نیست و من بخشی کمی از آن را می پذیرم ولی بخش های زیادی از آن، نسخه امروز نیست.
    این فرمایشات برای 50 سال پیش که اسامی بچه ها فقط علی و فاطمه و محمد و حسین و محسن و …. بود هست نه الان که کسی اصلا به این ها فکر نمی کنه بلکه خوشش نمیاد! (یعنی از نظر فرهنگی ضعیف که هیچ بلکه ما باختیم). مال زمانیکه همه مون تو فامیل دور یا نزدیک یک شهید داشتیم نه الان که همون تو فامیل 10 تا 10 مهاجر و زاویه دار با انقلاب داریم.

    الان بعد از انقلاب اسلامی و بعد از قریب 50 سال حمایت شعاری، تسلیحاتی، مستشاری و …. سوالی که باید پاسخ داده بشود موارد زیر است:

    1- اگر جمهوری اسلامی هیچ حمایتی از مردم فلسطین نمی کرد الان وضعیت آنان چگونه بود؟
    2- آیا دشمنی و خصومت ما با رژیم اشغالگر (مخالفت و انتقاد کردن با خصومت و مداخله امنیتی تفاوت دارد) عامل ایران هراسی در دنیا نشده است؟
    3- آیا دشمنی ما با رژیم اشغالگر باعث حمایت بین المللی از تفکر وهابیت، ایجاد خصومت بین کشورهای اسلامی منطقه و …. حمایت از داعش، حمایت از طالبان، حمایت از همه گروه های مخالف جمهوری اسلامی و …. نشده است.

    پاسخ های خودم این است.
    1- شاید الان هیچ درگیری نبود (معنی آن پیروزی باطل است ولی باید بپذیریم 50 سال هزینه کردن از بیت المال و شهید دادن و مشکلات برای کشور درست کردن هم به معنی پیروزی حق نیست)

    2- به نظر من قطعا اگر ما از ابتدا شمشیر را از رو نبسته بودیم دنیا طور دیگری به ما نگاه می کرد. و معتقدم تبلیغ رسانه ها بر علیه تشیع به دست رسانه های یهود و با خط دادن جیره خوران تکفیری انجام می شود.

    3- به نظر من اگر جمهوری اسلامی اینگونه برای اهل باطل قلدری نمی کرد آن ها هم منافعی در حمایت و ایجاد گروه های تکفیری که تنها هدفشان تضعیف تشیع و قلب تشیع است نداشتند و لذا شاید داعش شکل نمی گرفت، شاید از رژیم بعث حمایت نمی شد و جنگ 8 سال طول نمی کشید یا شاید اصلا شروع نمی شد. افغانستان اینگونه نبود. آذربایجان برای ما شاخ نمی شد و ….

    من بیش از این سوادی ندارم و اگر کسی علاقمند بود پاسخی به سوالات من بدهد و مرا آگاه کند خوشحال خواهم شد.

    در پاسخ به سوال دقت کنید آزادانه و عاقلانه و غیر احساسی و خدا پسندانه پاسخ دهید.

    1. سلام
      ممنون از نظر و توجه جنابعالی
      در خصوص سوالات درج شده به عنوان یک محقق و پزوهشگر سعی می کنم به صورت مختصر و در حد سر نخ پاسخ شما رو بدم، تا همچنان در تحقیق و تفکر در این خصوص باز بماند.

      1- نقش ایران در خصوص حمایت از فلسطینی ها بیشتر در حد همین حمایت های معنوی بوده و هست وگرنه اگر بخواهید مثلاً حمایت های مالی ایران رو با حمایت های مالی کشورهای غربی یا کشوری مثل قطر از فلسطینی ها مقایسه کنید، مشاهده و مقایسه این اعداد نیاز به توضیح اضافه ندارد پس حتی اگر ایرانی ها هم حمایت نمی کردند وضعیت فلسطینی ها با وضعیت فعلی فرق چندانی نداشت و قطعا عدم حمایت ایران از فلسطینی ها به معنی شکست قطعی آنها و ختم ماجرا نبود، “امید” نه قابل خریدن هست و نه قابل فروختن. وقتی یک ملت به امید پس گرفتن حقوق و کرامت خود حتی به قیمت از دست دادن جان مبارزه می کند نه به حمایت اروپایی ها امیدش را می فروشد و نه قطع حمایت ایرانی ها، نا امیدش می کند.

      2- من دقیقا نمی دونم این کلمه “ایران هراسی” رو چه کسی برای اولین بار ابداع کرده ولی وقتی صحبت از هراس یا ترس و وحشت می کنید باید مخاطب این ترس رو هم مشخص کنید. برای کوتاه شدن پاسخ، شما رو به مطالعه وقایع جنگ جهانی دوم و قحطی ۱۳۲۲–۱۳۲۰ ایران دعوت می کنم، آیا اعلام بی طرفی توانست امنیت ایران رو حفظ کنه؟ آیا این بی طرفی به پیشرفت و توسعه مملکت منجر شد؟! در هر حال اگر مخاطب “ایران هراسی” دشمنان این آب و خاک باشند بنده شخصا نه تنها مشکلی باهاش ندارم بلکه از رعب و وحشتی که باعث بشه دشمن به کشور من نگاه چپ هم نکنه استقبال می کنم، اگر منظور شما ترویج بی مورد ایران هراسی توسط برخی از جریان هاست در این صورت برای یافتن ریشه های ایران هراسی و ترویج اون می تونید مستند “The Power of Nightmares” که توسط BBC دز سال 2004 پخش شده رو بررسی کنید.

      3- خیر، اگر بخواهید شکل گیری جریان های تکفیری و دشمنی آنها را صرفا به حمایت های ایران از فلسطینی ها و یا دشمنی با صهیونیست ها نسبت دهید احتمالا باید اختلاف مسلمین بر سر جانشینی پیامبر اکرم (ص) پس از وفات ایشان را هم به فلسطین پیوند بزنید! آیا امام علی علیه السلام هم به قول شما به علت دشمنی با رژیم اشغالگر خانه نشین شد و در مسجد به شهادت رسید؟ آیا لشکر یزید به دلیل حمایت امام حسین علیه السلام از فلسطینی ها شکل گرفت و در نهایت ایشان رو به علت دشمنی با صهیونیست ها شهید کردند؟! هر کجای تاریح را ورق بزنید آثار دشمنی با حق طلبی کاملا مشهود است: بی دین و دین دار، مسلمان و غیر مسلمان، شیعه و غیر شیعه و… اهمیتی ندارد، “حق طلبی و ایستادن در موضع حق” برای دشمن دار شدن کافی هست! شما می توانید برای ترس از دشمن دار شدن از موضوع حق خارج شوید و از آن حمایت نکنید اما قطعا خروج از حق و انکار حقیقت بدون ورود به بطلان و تایید باطل و تسلیم شدن در برابر آن امکان پذیر نیست و ذلت هیچ وقت انتخاب ایرانی ها نبوده و نخواهد بود، ان شا الله…

  30. ماجرا اینجاست که اسرائیل با برنامه ی قبلی به تعدادی پول داده که مردم خودش که داخل فستیوال بودند رو بکشه که با همین بهانه مابقی سرزمین ها رو تصرف کنه ، من هم قبلا طرفدار اسرائیل بودم اما واقعا سیاست اسرائیل خیلی کثیفه و کاملا معلومه داره چکار میکنه ، جامه جهانی و رسانه هم از اخبار وظعیت فلسطین پوششی نمیدن و معلوم نیست اسرائیل چه جهنمی تو اون کشور به وجود اورده ، این ها چیزی هست که بعد ها ثابت میشه ولی فعلا کسی درک نمیکنه

    1. بله. این احتمال کاملا وجود داره با توجه به بحرانی که در اثر اعتراضات داخلی داشتند. این طوری اذهان مخالف رو به سمت دیگری منحرف کردند.

  31. درود بر شما بلکه بیدار شوند انسان هایی که هنوز در خوابند.البته نه آن هایی که خودشون رو به خواب زده ان

  32. سلفیون فلسطینی در قادیسه دوم و پانعربیسم حاج حسین یا به نام کاملش صدام حسین التکریتی هزاران جوان رعنای ایررانی رو قتل عام کردند فقط در سوسنگرد به 40 دختر بچه ایرانی تجاوز کردند، سندش عموی شهید من ، سند دوم مصاحیه اسرای لبنانی و فلسطینی که برای عراق میجنگیدند سند سوم فیلمهای حمایت یاسر عرفات و شیخ احمد یاسین از حسین عراقی یا همون صدام حسین . متاسفانه تفکر بیگانه پرستی و ایرانستیزی باعث فلاکت امروز ایرانیان شده

    1. گیرم که شما درست گفته باشید و اسنادتان هم معتبر باشد، آیا الان ایرانی ها حق دارند نسل عراقی ها را از بین ببرند؟! قرار نیست گناه یک نفر یا یک گروه پای یک ملت نوشته شود همانطور که با فرض اینکه اگر عموی شهید شما قبل از شهادت چند بعثی را کشته باشد الان بستگان عراقی آنها حق ندارند به خاطر فعل عموی شما خانواده شما را قتل عام کنند!
      در ضمن تفکر بیگانه پرستی را باید تفکری دانست که بی کم و کاست تفکر بیگانه را ترویج می کند و اصولا نام تفکر و روشنفکری را بر روی پژواک اندیشه های غربی گذاشته اند. ایران ستیزی هم چیزی نیست جز خیانت به ایران و منافع آن به هر نحو ممکن، حالا با این اوصاف پیدا کنید پرتقال فروش را

    2. سلام، چرا راه دور میروید نه تنها در جنگ تحمیلی بر علیه ما جنگیدند بلکه در تشکیل داعش و کشتارهای داعش هم شرکت داشتند! اما در جواب شما دو موضوع را مطرح میکنم. اول اینکه آن فلسطینی ها یا لبنانیهایی که با صدام همکاری کردند یا به داعش پیوستند همه مردم فلسطین یا لبنان نبودند بلکه عده قلیلی از آنها بودند که یا تحت تاثیر رسانه و جنگ روانی حکومت عربستان و در اصل انگلستان بودند یا اینکه مزدور بودند بخاطر پول همکار جانیان شده بودند. دقت کنید عده قلیلی، از همین عده قلیل هستند کسانی که الان در حیفا و اورشلیم زندگی میکنند و درست است که زاده فلسطین بوده اند و شاهد جنایات اسرائیل اما با عقل مصلحت اندیش مطلق و با رندی و زرنگی در میان مردم اسرائیل زندگی می‌کنند و شده اند عرب فلسطینی الاصل اسرائیلی!!!!!! (عقلی که مصلحت فردی و زودگذر و آنی خویش را میبیند هیچ بویی از انسانیت نبرده در نتیجه حق طلب یا طرفدار مظلوم نیست بلکه ظالمی که پدرش را مقابل چشمانش سلاخی کرده است و خانه و مزرعه اجدادیش را غصب کرده است و به خواهرش دست درازی و هزاران جنایت دیگر کرده است،. را به این علت که زور و پول و رسانه و شرکای قدرتمند دارد چونکه صهیونیست مافیای پول و قدرت جهان است را نه تنها مورد خشم و انتقام قرار نمیدهد بلکه مهربانی عطوفت میکند و بحق میداندش و با جان و دل همکاری و کمکش میکند تا او را نکشد و بتواند زندگی کند. با صداقت کامل نوکریش را میکند. ذلت و خواری میکشد و توسری میخورد تا جایی که میشود دکتر و پرستار بیمارستانی در اورشلیم!!!)
      اما موضوع دوم، از سخنگوی ارتش یمن پرسیدند چرا از غزه حمایت میکنید شما چند ماهی است که از جنگی طولانی و بی‌رحمانه فارق شده اید و با انبوهی از ویرانی و گرفتاری و بی پولی درگیر جنگی میشوید که هیچ ربطی به شما ندارد. این نشانه بی عقلی شما است و شما چه جوابی برای مردم جنگ‌زده و فقیر خود دارید بدهید؟؟ در حالیکه همین یکی دو سال پیش بود که هم نماینده دولت خودگردان فلسطین و هم نماینده تشکیلات حماس از حمله عربستان به یمن حمایت کردند!!! شما با کدام منطق از کسی که حتی در زبان از شما حمایت نکرده است حاضرید با بذل جان و مال دفاع کنید؟؟؟!!! آنهم در برابر قدرقدرت جهان با قویترین ارتش و سلاح در جهان!!! آن نماینده یمنی در کمال آرامش که برآمده از ایمانش به خداوند متعال بود گفت ما از مردم غزه و حماس حمایت میکنیم چونکه مظلوم هستند چونکه انسانیت ما به ما یاد داده و دین ما دستور داده که در برابر ظالم خونخوار سکوت نکنیم. و این خواسته ارتش یا حکومت یا فلان جریان سیاسی در یمن نیست بلکه خواسته مردم یمن است. و البته که آن بخش از برادران ما در حماس که آن اشتباه را کردند این روزها شرمنده ما هستند ولی ما بخاطر این که شرمنده شوند وارد این جنگ نشدیم ما به خاطر دستور دینی و وظيفه انسانی خودمان این کار را کردیم چونکه ما بهتر و دقیقتر از هر کس دیگر رنج و مظلومیت و تنهایی آنها را درک میکنیم و تا آخرین قطره خونمان کنار آنها خواهیم بود. اگر فکر میکنید من از خودم حرف میزنم و حرف مردم یمن این نیست یک راه زمینی به ما بدهید که بتوانیم به غزه برسیم آنوقت خواهید دید تمام جنگاوران و مردان یمن پیاده به سمت غزه خواهند شتافت. ((واقعا شرافت و انسانیت را این روزها باید از مردم یمنی آموخت همچنین ایمان و اسلام و تشیع را)) فیلم این مصاحبه در کانال یوتیوب جدال قابل مشاهده است و خواهشمندم از هر کسی که این متن را میخواند یک ساعت وقت بگذارد و این مصاحبه را ببیند آنوقت میفهمید که این حمایت اندک ما ایرانیها اصلا ارزش حرف زدن ندارد در برابر آن حمایت تمام قد با بضاعت اندک. وقتی او صحبت میکرد در صورت او تصویر شهدای ایران را میدیدم همانهایی که با دست خالی با استعانت از الله و ائمه‌ جلو تمام غرب و شرق جنگیدند. باکری جهان آرا خرازی بابایی شکری پور همت صیاد همدانی…. حاج قاسم را میدیدم. و نهضت ادامه دارد تعداد شهدای ایرانی که توسط اسرائیل بعد از طوفان الاقصی ترور شدند دو رقمی شده است و هنوز عده‌ای در دشمنی اسرائیل شک دارند!!

    1. تموم شد؟ خیلی تاثیر گذار بود. موضوع جنایت اسرائیل بر علیه انسانهای بیگناه امروز ساده ترین سنگ محک شرافت هست. یقینا عکس العمل عده ای نادان که همیشه و در هر کسوتی یافت میشوند مورد انتظار مسئولان فروشگاه در زمان نوشتن این مطلب بوده و چه بدانیم و چه ندانیم، چه بخواهیم و چه نخواهیم “هو الرزاق” . شما زورت رو بزن، عده ای هم بیش از پیش خرید میکنند. بله، هدایت و گمراهی به دست خداوند است و لاغیر. ” إِنَّا جَعَلْنَا فِي أَعْنَاقِهِمْ أَغْلَالًا فَهِيَ إِلَى الْأَذْقَانِ فَهُم مُّقْمَحُونَ “.

    2. ما می‌خریم.%

      این تحریم ها و تهدیدها روش پدر و ارباب صهیونیستتتون هست.
      روی ایرانی با شرف و با غیرت جواب نمیده.

  33. شمایی که به اسم شرافت محیط تخصصی و علمی رو با مسائل سیاسی ادغام می کنید،شک ندارم همونایی هستید که تو عروسی ها ژله رو با ترشی قاتی می کنید.

  34. تصاویر این روزهای غزه ، کودکانی که در خون دست و پا میزنند ******************
    رسانه هایی که مدعی آزادی و حقوق بشر هستند سال گذشته به خاطر مردن یک نفر (مهسا امینی ) کل کشور را به هم ریخته و امنیت مردم ایران را تحت تاثیر شایعات قرار داده و باعث شهید شدن تعدادی از هموطنانمان شدند ، اما همین رسانه ها امروز می بینند که هزاران زن و کودک در غزه شهید می شوند و طوری رفتار می کنند که انگار هیچ اتفاقی نیافتاده است . مطمئن باشید که اگر اتفاق مشابهی مثل غزه در ایران بیافتد همین رسانه ها باز هم سکوت کرده و عکس العملی نشان نمی دهد .
    دشمن خود را بشناسیم # رسانه های دروغگو # مدعیان دروغین حقوق بشر

  35. درود دوست گرامی .تازمانیکه قلب انسانها یکطرفه شکسته شود و احساسات شما یکطرفه جریحه دار می‌شود جهان به همین منوال طی خواهد شد. تجاوز به دخترانی که که در فستیوال شرکت کرده‌اند یعنی چه ؟مردم اسرائیل علیه جنگ قیام کردند آیا مردم غزه و فلسطین هم همین کار را کردند .دوست گرامی بهتره اگر دلت به درد آمد اول از هموطن خودمان شروع شود که زندگیمان با دردگره خورده.

    1. شما با چشم خوتون مشاهده کردید که به کسی تجاوز شده؟ ما در مورد ادعاهای ساختگی صحبت نمی کنیم ما در خصوص تعداد کثیری از گزارشات و جنایت های واقعی صحبت می کنیم که هر روز از طریق روش های مختلف منتشر می شود، استمرار و کثرت این جنایت ها هم به اندازه ای هست جای ظالم و مظلوم را با وضوح تمام مشخص می کند!

  36. احسنت که وجدانتان بیدار است و صد احسنت که به دنبال بیداری بقیه هستید و تبعات این فریاد هم به جان خریده اید
    قبول باشه

  37. سلام و عرض ادب
    درود بر شما که انسانیت را با تجارت قاطی کرده اید و پای هزینه هاش هم ایستادید. من گذری سری به سایت زدم ولی بسیار خوشحال شدم. و بر وجدان بیدار شما آفرین گفتم

  38. درود بر عوامل و مدیریت سایت آفتاب یارانه
    به امید روزی شاد و پر نور و آفتابی در مسجد الاقصی
    با آرزوی سلامتی و عاقبت به خیری برای شما

  39. توی این مشغله ها، دغدغه مندی و پرداختن به مسئله اول جهان اسلام قابل تحسین و تقدیر هست. اللهم عجل لولیک الفرج.

  40. باسلام و تقدیر و تشکر از انتشار مسئله اول جهان اسلام؛

    پیشتر از این سایت خرید نمیکردم و معمولا دیدگاه نمیذاشتم اما واجب دونستم تشکر کنم و بعد دیدن این مطلب ان شاالله خرید هم میکنم.

    ماجور باشید

  41. سلام
    متاسفانه چرخه خشونت‌های خاورمیانه تمامی نداشته و هر کدام از طرفین خود را محق می‌داند برای انتقام به جان و مال و ناموس دیگری تجاوز کند. یهودی می‌گوید قبل از وجود مسلمانان، بیت‌المقدس و سرزمین‌های اطراف آن متعلق به یهودیان بود، مسلمان می‌گوید این سرزمین تا سال ۱۹۴۷ میلادی متعلق به مسلمانان بود. برای همین هر کدام سعی در حذف دیگری داشته و نمی‌تواند درک کند می‌توان به این چرخه باطل خشونت نقطه پایانی گذاشت. در این میان کسانی هم هستند که با حمایت از یک طرف و برای حذف دیگری در این آتش انتقام می‌دمند و باعث کشتار هزاران انسان بیگناه از هر دو طرف می‌شوند.
    ای کاش انسان فارغ از دین و مذهب‌ش توان فهم آن را داشت که همه اول انسان هستیم و سپس یهودی یا مسلمان و یا هر دین دیگری.
    در کل نه فلسطین قابل حذف هست و نه اسرائیل؛ هر کسی خواهان حذف یکی از این دو باشد، خواه ناخواه دستش به قتل و کشتار انسان‌های بیگناه آلوده است و باید پاسخگو باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



logo-samandehi